Az Nvidia forradalmi AI-technológiája átalakítja a játékosok és az nem NPC-k közötti interakciót a videojátékokban, mivel valósághűbb és természetesebb párbeszédet biztosít.
A nem játszható karakterek (NPC-k) jelentős fejlődésen mennek keresztül, ami nagyrészt az Nvidia innovatív mesterséges intelligencia technológiájának köszönhető. A grafika közelmúltbeli fejlődése már gazdagította az NPC-élményt olyan népszerű játékokban, mint a "Cyberpunk 2077", a "GTA V", a "Far Cry 5" és az "Assassin's Creed Odyssey". A legnagyobb kihívást azonban továbbra is az NPC-kkel való, jelenleg kínos és természetellenes interakciók javítása jelenti. Az Nvidia generatív AI-ja, az ACE ezt a problémát hivatott megoldani, elősegítve a játékosok és a karakterek közötti valósághűbb párbeszédeket. A Computex 2023 rendezvényen az Nvidia bemutatta új generatív AI technológiáját, az Avatar Cloud Engine-t (ACE). Ezt a forradalmi technológiát egy demóban mutatták be, amely egy Jin nevű NPC és egy játszható karakter közötti szimulált beszélgetést tartalmazott. Az interakció tükrözte az ACE képességeit az NPC-k válaszainak fokozásában. Bár a párbeszéd természetesebbnek tűnt, a fejlesztők elismerték, hogy még dolgozniuk kell az érzelmi átadáson. Az Nvidia bemutatója tovább illusztrálta az ACE azon képességét, hogy a játékosok fejhallgatóján keresztül megkönnyítse a közvetlen hanginterakciót, megkerülve a gépelés vagy az opciók kattintásának szükségességét. Ez sokkal magával ragadóbb játékélményt kínál. A vállalat hivatalos hírlevelében kijelentette: "A köztes szoftverek, eszközök és játékok fejlesztői az ACE for Games segítségével testre szabott beszéd-, beszélgetés- és animációs AI-modelleket építhetnek és alkalmazhatnak szoftvereikben és játékaikban".