A Ubisoft új AI-kísérlete: hangvezérléssel irányítható csapattársak érkezhetnek a jövő játékaihoz

A francia játékkiadó ismét előre menekül az AI-fejlesztésekben. A vállalat most egy olyan prototípust mutatott be, amelyben a játékosok hangutasításokkal irányítható, vizuális helyzetfelismeréssel rendelkező AI-csapattársakkal dolgoznak együtt.

A „Teammates” kódnéven futó, kísérleti projekt egyelőre zárt tesztben fut néhány száz játékossal, de már most sokkal komplexebb interakciókat kínál, mint a 2024-ben az Nvidiával közösen bemutatott Neo NPC-technológia.

Egy AI-vezérelt osztag a játékos mellett

Ha többet akarsz tudni, kövess minket Facebookon!

A prototípus alapvetően egy belső nézetű akciójátékként működik. A játékos egy ellenálló tagját alakítja egy disztópikus világban, azzal a feladattal, hogy bejusson egy ellenséges létesítménybe, és megtalálja az eltűnt társait. A siker kulcsa ezúttal nem a fegyverek, hanem a három AI-társ bevonása.

Az Ubisoft három különböző szerepet osztott a mesterséges intelligenciákra:

  • Jaspar, egy folyamatos jelenlétű AI-asszisztens, amely egyszerre része a játék világának és fölé is emelkedik, képes a beállításokkal való valós idejű machinációra, valamint a játékos folyamatos segítésére.
  • Pablo és Sofia, két robotikus karakter, akik fizikailag jelen vannak a pályán, reagálnak a helyzetekre, és követik a hangutasításokat.

A rendszer különlegessége, hogy az AI nemcsak a játékos utasításait érti, hanem azt is, amit a játékos lát. Ha valaki például azt mondja: „Állj a hordó mögé”, Sofia a játékos nézőpontját felhasználva határozza meg, melyik hordóról van szó, és hová kell pozicionálnia magát.

Egyre személyesebb AI-viselkedés

A prototípus jelenlegi verziójában a karakterek még sokat beszélnek, néha feleslegesen is, de az Ubisoft már teszteli a személyiségprofilokat, amelyekkel a játékos megválaszthatja, milyen hangulatban „viselkedjenek” a társak. A listában meglepő opciók is vannak, például a „Bad Cat and Good Boy”, amelyek a kommunikáció stílusát változtatják meg, nem a képességeket.

Az Ubisoft Data & AI-igazgatója, Rémi Labory szerint a cél az, hogy a játékos reakciói valós időben alakítsák a karakterek működését. Olyan élményről beszél, amelyet a hagyományos játékfejlesztés egyszerűen nem tudna megvalósítani.

Kutatásból ipari technológia?

A stúdió már korábban is kísérletezett a generatív technológiákkal. A 2023-ban bevezetett Ghostwriter például a mellékszereplők dialógusainak első változatait készíti el, a fejlesztők pedig ezután finomítják azokat. A közelmúltban viszont azzal is be kellett ismerniük, hogy az Anno 117 betöltőképe között olyan AI-generált illusztráció is maradt, amelyet eredetileg le akartak cserélni.

A Teammates viszont más: ez nem egyszeri kísérlet, hanem egy olyan AI-middleware, amely már most kompatibilis a cég húzó motorjaival, a Snowdroppal és az Anvillal. Vagyis a jövőben bármely Ubisoft-csapat integrálhatja, akár más műfajokban is.

Merre vezet ez a játékok jövőjében?

Ha a technológia eljut a kereskedelmi címekig, az alapjaiban változtathatja meg, mit jelent csapatban játszani. A hangtól függő, kontextust értő társak akár a valódi játékosok hiányát is pótolhatják, vagy teljesen új típusú küldetervezést tehetnek lehetővé.

A mostani teszt még csak az első lépés. De ha az Ubisoft visszajelzései kedvezőek, könnyen lehet, hogy néhány éven belül már nemcsak „irányítjuk”, hanem valós időben együtt gondolkodunk majd a virtuális társainkkal.