A Roblox elindítja első generatív AI játékkészítő eszközeit

A Roblox megtette az első lépést egy olyan jövő felé, ahol minden felhasználó AI által támogatott tartalomkészítéssel alkothat, elindítva béta verziójú eszközeit, a Code Assist és a Material Generator-t.

A Roblox, a népszerű online játékplatform bemutatta első generatív mesterséges intelligencia játékkészítő eszközeit, amelyek reményei szerint a platform minden felhasználóját alkotóvá teszik. A Code Assist és a Material Generator, mindkettő béta verzióban indult, hogy a felhasználók kódot és 3D modelleket generálhassanak a szöveges kérésekkel. Bár egyik eszköz sem képes még játszható Roblox-élményt generálni egy szöveges leírásból, Stef Corazza, a Roblox Studio vezetője szerint "segítenek automatizálni az alapvető kódolási feladatokat, így a kreatív munkára koncentrálhatunk". Az eszközök rövid kérések alapján hasznos kódrészleteket és objektumtextúrákat generálnak.

A Code Assist ígéretes jövő előtt áll, hiszen egy egyszerű felszólításból teljesen játszható, interaktív 3D-s jeleneteket generálhat, de a Roblox óvatosan kijelenti, hogy még messze nem tökéletes, és "helytelen" vagy "félrevezető" információkat generálhat. A vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy továbbra is a felhasználó feladata, hogy felülvizsgálja, tesztelje és meghatározza, hogy a kódjavaslat megfelelő-e a szövegkörnyezetnek. A Roblox és Stef Corazza azonban optimista, hogy a platform egyre közelebb kerül ahhoz, hogy minden felhasználó alkotóvá váljon.

A Code Assist és a Material Generator elindítása azt mutatja, hogy a Roblox a mesterséges intelligencia által támogatott tartalomkészítés jövője felé tart, ahol a generatív AI segíthet a felhasználóknak kódot és 3D modelleket készíteni könnyedén. Bár az eszközök még béta állapotban vannak, ígéretes betekintést nyújtanak abba, hogy mit hozhat a jövő a játékfejlesztés számára, valamint hogy új alkotók jelenhetnek meg a platformon.

Megosztás Facebookon