Az AI messze van attól, hogy megváltoztassa a beszerzést és az ellátási láncot

Az ígéretes fejlesztések ellenére a vezető iparági szakértők szerint az AI-nak még jelentős lépéseket kell tennie ahhoz, hogy a beszerzés és az ellátási lánc ágazataiban meghatározójává váljon.

A közelmúltban megrendezett Procurement & Supply Chain LIVE NY konferencián az olyan vállalatok, mint az AWS, a Mastercard és a Snowflake elismert iparági vezetőiből álló testület megvitatta a mesterséges intelligencia jövőbeli hatásait a beszerzésben és az ellátási láncban. A digitális átalakulásról, innovációról és fenntartható gyakorlatokról szóló megbeszéléseknek globális platformot kínáló esemény virtuális résztvevőket vonzott világszerte. Az egyik központi téma a mesterséges intelligencia, különösen a generatív megoldások lehetőségei és korlátai voltak a beszerzésben. A konszenzus kiemelte, hogy továbbra is szükség van az emberi szakértelemre és kapcsolatokra.

Többek között Dean Ocampo a ServiceNow-tól és Clive Rees a Fujitsu-tól egyetértettek abban, hogy bár a mesterséges intelligenciának megvannak az előnyei, még jelentős távolságra van attól, hogy jelentős változásokat idézzen elő a beszerzési üzletágban. Annak ellenére, hogy a mesterséges intelligencia növelheti a hatékonyságot olyan területeken, mint a virtuális ügynökök és az adatelemzés, nem képes helyettesíteni az emberi rálátást a döntéshozatalban és az üzleti összefüggések megértésében. A beszélgetés résztvevői általánosan vallott nézet az volt, hogy a mesterséges intelligencia inkább segít, mint diktál.

Mark Gilham, az Enable munkatársa hangsúlyozta, hogy az üzleti vonatkozású adatok megértésének összetettsége emberi tudást igényel és kijelentette, hogy a mesterséges intelligenciának "hosszú tanulási görbéje" van, mielőtt hatékonyan kombinálni tudja ezeket az összetevőket. Rajeev Karmacharya a Fannie Mae-től megosztotta várakozásait a mesterséges intelligencia szerepét illetően a költség- és a szerződéselemzésben, kifejezve hitét a mesterséges intelligencia hatékonyságnövelő és kockázatfelismerő potenciáljában. Elismerte azonban, hogy még sokat kell fejlődni ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia rutinszerű eszközzé váljon a beszerzésben.

Megosztás Facebookon