A Ubisoft Ghostwriter AI eszköze párbeszédet generál az NPC-k számára

A Ubisoft a Ghostwriter nevű AI eszközt használja az NPC-k párbeszédének generálására videojátékaiban, amelynek célja, hogy a forgatókönyvírók kevesebb kézi munkájával valósághűbb és érdekesebb interakciókat hozzanak létre.

A Ubisoft nemrég mutatta be a Ghostwriter nevű mesterséges intelligencia eszközt, amely párbeszédeket generál a videojátékokban szereplő NPC-k számára. Az eszköz a párbeszédek első nyers vázlatait generálja, amelyek az NPC-k által egy esemény során elhangzó mondatok vagy hangok, hogy csökkentse a forgatókönyvírók munkaterhét, és több idejük maradjon az általános narratívára koncentrálni. A vállalat állítása szerint a Ghostwriter nem helyettesíti a videojáték-írókat, hanem inkább egy olyan segédeszköz, amely a forgatókönyvíróknak nagyobb kreatív irányítást biztosít, miközben időt takarítanak meg.

A Ghostwriter használatának folyamata azzal kezdődik, hogy a forgatókönyvírók létrehoznak egy karaktert és azt a típusú interakciót vagy megnyilatkozást, amelyet létre akarnak hozni. A Ghostwriter ezután variációkat generál, amelyek közül a forgatókönyvíró választhat és szerkesztheti igényei szerint. Az eszköz minden egyes variációhoz két lehetőséget kínál, amelyeket a forgatókönyvíró összehasonlít és kiválaszt. A választás után az eszköz tanul az előnyben részesített választásból, így a forgatókönyvírók további használata során hatékonyabbá és pontosabbá válik.

Ben Swanson, a Ubisoft kutatás-fejlesztési tudósa, aki a Ghostwritert létrehozta, úgy véli, hogy az eszközhöz a forgatókönyvíróknak meg kell tanulniuk, hogyan integrálják azt a videojáték-gyártási folyamatba. Swanson csapatának célja, hogy a mesterséges intelligencia hatalmat adjon a narratív tervezőknek, lehetővé téve számukra, hogy a gépi tanulási modelleket a saját tervezési igényeikre szabva hozzák létre. Ennek megkönnyítésére a produkció létrehozott egy Ernestine nevű eszközt, amely lehetővé teszi, hogy bárki létrehozza a Ghostwriterben használt gépi tanulási modelljeit.

A Ubisoftot kritika érte néhány játékfejlesztőtől, akik arra szólították fel a vállalatot, hogy fektessenek be emberi írókba. A Ubisoft azzal válaszolt a visszatetszésre, hogy az eszköz az írókkal együttműködve jött létre, és célja az volt, hogy több variációt hozzon létre az NPC-knek adott rövid sorokhoz.

Megosztás Facebookon