Válság idején hogyan védheti meg az AI és az adatok gazdagítása a kiszolgáltatottakat?

Széles körű recesszió lehet a láthatáron és ezzel együtt a csalások számának növekedése is. A vállalatoknak kétirányú megközelítést kell alkalmazniuk ügyfeleik és a szélesebb társadalom védelme érdekében.

Egy széles körben elterjedt recesszió, bár nem biztos, az elkövetkező években egyre valószínűbbnek tűnik. A Hanover Research nemrégiben végzett felmérése szerint a pénzügyi vezetők 85%-a tervez a közelgő válságra. Sőt, a Morgan Stanley egyik stratégája szerint a világ nagy gazdaságaiban már most is recesszió van kialakulóban. Röviden, nehéz pénzügyi idők állnak előttünk.

A történelem azt mutatja, hogy a csalások száma a recesszió és pénzügyi sokk idején megnő. Az adatok ezt alátámasztják, hogy a globális pénzügyi válság idején az ACFE (Association of Certified Fraud Examiners) felmérést végzett a csalási szakértők körében. Több mint 55%-uk azt mondta, hogy a csalások száma nőtt a válság alatt. Ugyanez történt a Covid-19 világjárvány első évében is. A UK Fraud megállapította, hogy a pénzügyi csalások egyes típusai 2020-ban majdnem megduplázódtak. Különösen nagy problémát jelentettek a megszemélyesítéssel kapcsolatos csalások, amelyek során a csalók "megbízható szervezeteknek" adták ki magukat.

Mivel a recesszió szinte biztosan a láthatáron van, nincs kétség afelől, hogy a bűnözők már keményen dolgoznak a széles körű pénzügyi félelem kihasználásának módjain. Egyes emberek eleve sebezhetőbbek a csalásaikra, különösen azok, akiknek célja a remény és a kétségbeesés kizsákmányolása.

Mit tehetnek tehát a vállalatok, hogy megvédjék a kiszolgáltatott ügyfeleiket és a társadalom egészét? A technológia és az adatok intelligens felhasználása adhat választ?

A vállalatoknak kétirányú megközelítést kell alkalmazniuk. Először is, fel kell ruházniuk az ügyfeleket azokkal az információkkal, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy lehetőség szerint felismerjék és elkerüljék a csalásokat. Másodszor, rendszereket kell bevezetniük a személyazonossággal kapcsolatos csalások, hitelcsalások és egyéb rosszindulatú tevékenységek észlelésére. A megfelelő rendszerekkel a vállalatok jelezhetik a gyanús tevékenységeket, azonosíthatják a potenciális áldozatokat és lépéseket tehetnek a csalások megelőzésére, mielőtt azok megtörténnének.

Az adatok és a technológia önmagában azonban nem elegendő. A vállalatoknak be kell fektetniük alkalmazottaik képzésébe és oktatásába is, hogy felismerjék a csalás jeleit, és megtehessék a megfelelő lépéseket. Szorosan együtt kell működniük a szabályozó hatóságokkal és a bűnüldöző szervekkel az információk és erőforrások megosztása, valamint a csalás elleni hatékonyabb küzdelem érdekében.

Megosztás Facebookon