2023.07.05. VipAIR
A globális AI-piac példátlan fellendülést él át, az előrejelzések szerint 2023 és 2030 között 37,3%-os éves növekedési ütem várható, amit a big data és a technológiai innovációk hajtanak.
-
A 2022-ben 136,55 milliárd dolláros értékű AI-piac az előrejelzések szerint 2023 és 2030 között 37,3%-al fog növekedni, és eléri az elképesztő 1 811,75 milliárd dolláros értéket.
-
A növekedést az AI-algoritmusok fejlődése, a big data fokozott elfogadása, valamint az olyan AI-megoldások, mint az automatizált robotok és az IoT alkalmazása az üzleti folyamatokban hajtja.
-
Az olyan technológiai óriások, mint az Amazon, a Google, az IBM és a Microsoft továbbra is nagymértékben fektetnek be az AI-ba, az ügyfélélmény javítására és a gépi tanulás értékének felszabadítására összpontosítva.
Egy jelentés szerint az AI-piac robbanásszerű fejlődésnek indult, 2030-ra 1 811,75 milliárd dollárra becsült értékkel. A jelentés ezt a növekedést a big data egyre szélesebb körű elterjedésének, az AI-algoritmusok fejlődésének, valamint az üzleti folyamatok javítását célzó AI-megoldások, például az automatizált robotok és az Internet of Things (IoT) bevezetésének tulajdonítja. Észak-Amerika 2022-ben az AI-piac globális bevételének 36,8%-át adta és a big data várhatóan az AI-piac fellendülésének elsődleges hajtóereje lesz.
Az olyan technológiai óriások, mint az
Amazon, a
Google, az
IBM és a
Microsoft jelentős beruházásokat hajtanak végre a mesterséges intelligencia területén, azzal a céllal, hogy javítsák az ügyfélélményt és felszabadítsák a gépi tanulás értékét. Az IBM például 2020 óta fejleszti az AI-alapú szolgáltatásainak kínálatát, beleértve a vállalati automatizáláshoz szükséges
IBM Watson-t is. Ezeknek a szolgáltatásoknak célja az IT-infrastruktúrák automatizálása, rugalmasabbá tétele és a költségek csökkentése. A Microsoft az
OpenAI-val együttműködve 1 milliárd dollárt fektet be az AI szuperszámítógépes technológia létrehozásába a
Microsoft Azure felhőjében.
A COVID-19 világjárvány az AI-alapú számítógépes rendszerek számára is lehetőséget teremtett a járvány leküzdésére: a technológiai vállalatok különböző alkalmazásokon dolgoznak, például korai riasztások, nyomon követés és előrejelzés, adatgyűjtés, diagnózis és előrejelzés, kezelések és gyógymódok, valamint a társadalmi ellenőrzés fenntartása terén. A jelentés azonban olyan iparági kihívásokra is figyelmeztet, mint a hatékony tárolás hiánya, az adatelemzés megbízhatósága és a kiegyensúlyozatlan bemeneti adatok, amelyeket a vállalkozásoknak figyelembe kell venniük a jövőben.