A Salesforce felvásárolja az Airkit.ai-t, az AI ügyfélszolgálati ügynökök építésére szolgáló platformot

A technológiai világ felpezsdült, amikor a Salesforce nyilvánosságra hozta az Airkit.ai felvásárlását, amely a személyre szabottabb és hatékonyabb ügyfél interakciók jövőjét ígéri.

  • A Salesforce bejelentette, hogy felvásárolja az Airkit.ai-t, az AI ügyfélszolgálati ügynökök létrehozására szolgáló platformot.

  • Az Airkit.ai, amelyet a Salesforce által korábban felvásárolt startup alkotói alapítottak, nemrégiben elindított egy GPT-4 alapú platformot speciális ügyfélszolgálati chatbotokhoz.

  • Az üzlet lezárását követően az Airkit.ai integrálódik a Salesforce Service Cloudjába, amelyet a társalapító Adam Evans vezet majd.

A Salesforce, a technológiai óriásvállalat nyilvánosságra hozta terveit az Airkit.ai felvásárlására, ami egy olyan élvonalbeli platform, amely lehetővé teszi az e-kereskedelmi vállalkozások számára, hogy AI-alapú ügyfélszolgálati ügynököket alkossanak. Nem ez az első randevú a két cég között, az Airkit alapítói, Adam Evans és Stephen Ehikian korábban, még 2014-ben adták el a RelateIQ nevű big data startupjukat a Salesforce-nak, méghozzá bő 390 millió dollárért.

Az Airkit kezdetben ügyfél-elkötelezettségi platformként indult, amely áthidalta az adathiányt és segítette a vállalkozásokat a felhasználók beépítésében. A játék azonban a múlt hónapban megváltozott. Az Airkit.ai vadonatúj arculattal jelent meg és elindította első integrált termékét – egy GPT-4 alapú platformot. Ez az innováció lehetővé teszi az olyan vállalatok számára, mint az OpenTable és a ShipBob, hogy speciális ügyfélszolgálati chatbotokat hozzanak létre, amelyek jártasak a rendelésekkel, visszatérítésekkel és termékadatokkal kapcsolatos kérdések kezelésében.

Az Airkit.ai és a Salesforce közötti kapcsolat mélyre nyúlik. Még 2020-ban a duó egy erőteljes, 28 millió dolláros finanszírozással indította el vállalkozását, olyan neves befektetőkkel, mint az Accel és a Salesforce Ventures. A teljes finanszírozásuk hat év alatt 68 millió dollárra ugrott. Az Airkit ráadásul tavaly helyet szerzett a Salesforce vállalati felhőpiacán, az AppExchange-en. A generatív AI-hullám felgyorsulásával csak idő kérdése volt, hogy a Salesforce – miután hatalmas 500 millió dollárt ígért az AI startupoknak –, megtegye ezt a lépést. Ahogy az üzlet 2024 januárjára véglegesül, az Airkit.ai zökkenőmentesen beolvad a Salesforce Service Cloud-jába, Adam Evans vezetésével.

Megosztás Facebookon