A Republikánus Nemzeti Bizottság egy AI-által generált támadó reklámot tett közzé, amely egy lehetséges jövőt ábrázol az Egyesült Államok számára, Joe Biden újraválasztási kampányának bejelentésére válaszul.
A Republikánus Nemzeti Bizottság Joe Biden újraválasztási kampánybejelentésére egy mesterséges intelligenciával generált támadóhirdetéssel reagált, amely egy lehetséges negatív jövőképet ábrázol az Egyesült Államok számára, ha Biden megnyeri a 2024-es elnökválasztást. A hirdetés stílusos képeket tartalmaz tajvani robbanásokról és katonai bevetésekről az amerikai utcákon, ami aggályokat vet fel a deepfakes helyével kapcsolatban a politikai kampányban. A hirdetés bal felső sarkában egy kis nyilatkozat szerepel, amely szerint "teljes egészében mesterséges intelligenciával készült képekkel" ellátott, de a YouTube-videó alatti felirat arra figyelmezteti a nézőket, hogy a hirdetés "egy mesterséges intelligencia által generált betekintést nyújt az ország lehetséges jövőjébe, ha Joe Bident 2024-ben újraválasztják". A képek készítése és a létrehozásukhoz használt eszközök nem tisztázottak, és az sem ismert, hogy megsértették-e a felhasználási feltételeket. Egyes mesterséges intelligencia-képgenerátorok korlátozzák a nyíltan politikai képek létrehozását, de a hirdetésben szereplő képek általánosak, és valószínűleg bármilyen szűrő megsértése nélkül is létrehozhatók. A hirdetés összetett és aggasztó kérdéseket vet fel a deepfake-ek politikai kampányokban való felhasználásával kapcsolatban, különösen mivel a politikusok potenciálisan felhasználhatják a mesterséges intelligencia által generált tartalmakat politikai félretájékoztatás terjesztésére. Emellett kihívást jelent meghúzni a határt a félretájékoztatás és a szabályos kampányolás között, mivel a politikai kampányok dönthetnek úgy, hogy olyan deepfake-eket generálnak, amelyek negatív színben tüntetik fel a szemben álló jelölteket. Ha a politikai kampányban a deepfake-ek általánossá válnak, a politikusok nagyobb szabadságot kaphatnak az ilyen tartalmak online megosztására. 2020-ban a Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta betiltotta a mesterséges intelligencia által generált olyan tartalmakat, amelyek félrevezethetik a nézőket, de a vállalat nem volt hajlandó válaszolni arra a kérdésre, hogy a szabály vonatkozik-e a tényellenőrzés alól mentesülő politikusokra. Ez a hirdetés rávilágít arra, hogy egyértelműbb irányelvekre van szükség a deepfake-ek politikai kampányokban való felhasználására vonatkozóan, hogy a szavazók meg tudják különböztetni a valódi és a hamisított tartalmakat.