Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) figyelmeztet a lehetséges AI-alapú csalásokra és a túl hype-olt marketingre, mivel a technológia a csalók számára erősebb eszközöket kínál a lakosság becsapására.
A ChatGPT elindítása, amely a generatív mesterséges intelligencia segítségével képes újszerű válaszokat generálni rövid kérésekre, versenyt indított el a nagy technológiai vállalatok és a kockázati tőke által finanszírozott startupok között. A befektetők azt állítják, hogy a generatív AI rengeteg felesleges munkát spórolhat meg a munkavállalóknak, és több billió dollárnyi gazdasági értéket teremthet. Olyan vállalatok, mint a Microsoft, a Meta és a Google integrálják a technológiát a termékeikbe. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) azonban szkeptikusan viszonyul az AI-termékek hatékonyságára vonatkozó marketing állításokhoz, valamint ahhoz, hogy a vállalatok vagy termékek ténylegesen milyen mértékben használják az AI-technológiát. Az ügynökség azt tervezi, hogy nyomon követi a túlzott ígéreteket és az AI-termékek felsőbbrendűségét a nem AI-alapú versenytársakkal szemben. Az FTC-t az is aggasztja, hogy a mesterséges intelligencia online elfogultságot, diszkriminációt és egyéb fogyasztói károkat okozhat, valamint az a veszély, hogy a deepfakes és más mesterséges intelligencia alapú szintetikus médiát csalásra használják. Az ügynökség azt ajánlja, hogy a kongresszus fogadjon el olyan törvényeket, amelyek megakadályozzák, hogy az AI-eszközök további károkat okozzanak. A generatív mesterséges intelligencia körüli felhajtásnak valós következményei vannak és az AI-termékek talán kevésbé ígéretesek, mint azt a vállalatok állítják. A TikTok-on már most is terjednek mesterséges intelligenciával generált hang- és videófelvételek, és a rossz szereplők a választások előtt politikusokról készült hamisított felvételekkel vezethetik félre a közvéleményt. Az FTC készen áll arra, hogy felelősségre vonja a cégeket és a magánszemélyeket az AI-csalások és megtévesztő gyakorlatok miatt.