A Google versenyt fut egy AI-val működő keresőmotor létrehozásáért, mivel a Samsung azt fontolgatja, hogy mobilkészülékein a Google-t a Bing-re cseréli le alapértelmezett keresőmotorként.
A nagy technológiai cégek között egyre élesebb a verseny a mesterséges intelligencia versenyben, dollármilliókkal kecsegtető szerződésekkel. A Samsung nemrégiben azt fontolgatta, hogy a Google-t a Microsoft Bing-gel váltja fel mobilkészülékeinek alapértelmezett keresőmotorjaként. Ez a lépés potenciálisan körülbelül 3 milliárd dollár éves bevételébe kerülhet a Google-nek. A Bing népszerűsége megnőtt a mesterséges intelligenciával támogatott új Bing bevezetésével, a Samsung telefonokon a Google helyébe lépő Bing veszélye "pánikot" okozott a Google-nál. Hogy lépést tartson az AI-riválisokkal, például a Bing-gel, a Google most versenyt fut egy új, AI-alapú keresőmotor létrehozásáért, és az AI-funkciók beépítéséért a jelenlegi keresőmotorjába. A Magi projektnév alatt fejlesztett új keresési funkciók célja a felhasználói élmény optimalizálása és személyre szabása. A Google-nél jelenleg több mint 160 ember dolgozik teljes munkaidőben ezen funkciókon. A funkciók a tervek szerint kizárólag az Egyesült Államokban lesznek elérhetők, és kezdetben egymillió felhasználó számára lesznek elérhetőek, ami az év végére 30 millióra nő majd. Az új keresési funkciók mellett a Google egy hosszabb távú projekten is dolgozik, amelynek célja egy új, mesterséges intelligenciával működő keresőmotor létrehozása. Ez a keresőmotor az ember böngészési szokásait használná fel arra, hogy személyre szabott ajánlásokat adjon, beleértve a vásárlásokat és az alapvető információkat beszélgetéses formában. A Google azonban azt kockáztatja, hogy a lépéstartás sürgetésében ugyanazokat a hibákat követi el, mint saját AI chatbotjával, a Google Bard-dal. A Google vezérigazgatója, Sundar Pichai még a Bard-ot is "egy felturbózott Civicnek" nevezte a ChatGPT-hez és a Bing Chathez képest, miután a startja rázós volt és a megjelenése nem volt túl meggyőző.