A Google idén nyáron vezeti be az "About this Image" nevű új eszközt, ami segít a felhasználóknak megállapítani, hogy egy kép valódi vagy AI-szerkesztő eszközökkel generált.
Az AI-szerkesztő eszközök és a mesterséges intelligenciát generáló robotok térhódításával egyre nehezebbé vált a valódi és a hamisított képek megkülönböztetése. A Google új "About this image" eszköze megkönnyíti a mesterséges intelligencia által generált képek azonosítását, ez idén nyáron lesz elérhető az angol nyelvű keresésekhez az Egyesült Államokban. Ez az eszköz a Google képkeresésekben lesz elérhető, és amikor egy ismeretlen eredetű kép feltöltésével fordított képkeresést végeznek, a felhasználók egy olyan menüpontot látnak majd, amelyből megtudhatják, hogy az adott képet és a hasonló képeket mikor indexelte először a Google. Az eszköz azt is megmutatja, hogy a kép hol jelent meg először a weben, és azóta mely oldalakon jelent meg. A Google példája a hamis Holdra szállási kép, amelyet az eszköz úgy tudott azonosítani, hogy megmutatta, hogyan jelent meg a kép a leleplező történetekben. Ez az eszköz azonban arra is használható, hogy megállapítsa, hogy egy friss hírről készült kép valódi-e, mégpedig annak azonosításával, hogy hol jelent meg először. Ha például a Getty, a Reuters vagy a CNN oldalára töltötték fel először, akkor valószínűleg legitim képről van szó. Ha azonban először egy véletlenszerű vígjátékban jelent meg egy hírszervezet vízjelével, akkor valószínűbb, hogy hamisítvány, függetlenül attól, hogy mennyire meggyőzően néz ki. A Google azt is bejelentette, hogy minden egyes képhez metaadatokat csatol, amelyek jelzik, hogy a mesterséges intelligencia által készített képről vagy fotóról van-e szó, függetlenül attól, hogy a Google valamelyik platformján látjuk-e a képet. Más alkotók és kiadók ugyanezt a technológiát használhatják képeik megjelölésére. A Midjourney, a Shutterstock és más vállalatok az elkövetkező hónapokban fogják bevezetni ezt a jelölést.