2023.09.07. VipAIR
Nincs többé rejtőzködés a technológia mögött: Az AI-által generált politikai hirdetések nyilatkozataihoz a Google egyértelmű közzétételt követel.
-
A Google a politikai hirdetők számára előírja, hogy tegyék közzé, ha hirdetéseik AI felhasználásával készültek.
-
A szabály az AI-által létrehozott vagy módosított „ valósághűnek tűnő embereket vagy eseményeket” ábrázoló hirdetéseket célozza meg.
-
A lépés az AI-által generált politikai tartalmak hitelességével kapcsolatos növekvő aggodalmak közepette történik.
Idén novembertől a
Google merész lépést tesz az átláthatóság felé. A technológiai óriás bejelentette, hogy a politikai hirdetőknek, akik mesterséges intelligenciát használnak üzeneteik elkészítéséhez, egyértelműen közzé kell tenniük ezt a tényt. Ez a lépés elsősorban azokat a hirdetéseket célozza, amelyek „szintetikus tartalmat” mutatnak be, ami olyan tartalmat jelent, amely valós eseményeket vagy személyeket ábrázol, még akkor is, ha azok soha nem történtek meg vagy nem léteztek.
A megbízás egyértelmű, minden olyan politikai hirdetést, amely mesterséges intelligenciát használ a felvételek manipulálására, hogy úgy tűnjön, mintha valaki olyasmit mondott vagy tett volna, amit nem mondott vagy tett, vagy hogy valósághű jelenetet fabrikáljon, fel kell tüntetni egy nyilatkozatot. Ennek a nyilatkozatnak egyértelműnek kell lennie és olyan dolgokat kell tartalmaznia, mint például: „Ez a videó számítógéppel generált” vagy „Ez az esemény kitaláció”. A kisebb szerkesztések, például a kép világosítása vagy a vörös szemek eltávolítása azonban nem igényel ilyen feliratokat.
Ez a döntés nem váratlanul született. A szintetikus tartalmakat előállító eszközök térhódításával a Google úgy érzi, hogy ki kell terjesztenie irányelveit. Egyes politikai kampányok már eddig is használták a mesterséges intelligenciát hirdetéseikhez, ami aggodalomra adott okot a törvényhozók körében. A Republikánus Nemzeti Bizottság és Ron DeSantis floridai kormányzó például AI-által generált képekkel ellátott hirdetéseket adott ki. Az ilyen félrevezető hirdetések intézkedéseket ösztönöztek, mint az Yvette Clarke képviselő által benyújtott törvényjavaslat és a Szövetségi Választási Bizottság is fontolgatja az AI-alapú hirdetések korlátozását.