2023.07.09. VipAIR
Az Egyesült Királyság élvonalbeli egyetemei előrelépéseket tesznek az etikus AI tanítási és értékelési módszereikbe való integrálásában, ezzel új mércét állítva az egyetemek számára világszerte.
-
Az Egyesült Királyság vezető egyetemeit tömörítő Russell-csoport elveket dolgozott ki az AI oktatásban való etikus felhasználásának irányítására.
-
A csoport úgy véli, hogy az AI-eszközeinek az oktatásba való beépítése javíthatja a diákok tanulási tapasztalatait, és felkészítheti őket a valós alkalmazásokra.
-
A Russell-csoport valamennyi egyeteme frissítette az tudományos viselkedési normáit, hogy azok tükrözzék az AI térnyerését, biztosítva annak megfelelő és etikus használatát.
A
Russell Group, a vezető brit egyetemek konzorciuma élen jár az etikus mesterséges intelligencia oktatásba való integrálásában. Ez a csoport, amely olyan világszerte elismert intézményeket foglal magában, mint
Oxford,
Cambridge és
Manchester, kidolgozott egy sor alapelvet, amelyek az AI-eszközök, például a
ChatGPT felelős használatát irányítják, az tudományos integritás megőrzése mellett.
A ChatGPT egy generatív AI, amely képes emberhez hasonló módon válaszolni a kérdésekre, megérteni a további kérdések összefüggését és akár esszéket is generálhat. Ez azonban aggodalomra adott okot azzal kapcsolatban, hogy a diákok a programot a feladatok elvégzésére használják. A Russell Group úgy véli, hogy az ilyen AI-eszközök beépítése az oktatásba és az értékelésbe fokozhatja a diákok tanulását, fejlesztheti a kritikus érvelési képességét és felkészítheti őket az AI-technológia valós alkalmazására.
A mesterséges intelligencia térnyerésére válaszul a Russell Group összes egyeteme felülvizsgálta a tudományos viselkedési normáit. Ezek a frissített előírások tisztázzák, hogy mikor tekinthető nem megfelelőnek a mesterséges intelligencia használata. A csoport emellett olyan nyitott környezetet szorgalmaz, amelyben a hallgatók a következményektől való félelem nélkül megvitathatják a mesterséges intelligencia használatát és az ezzel kapcsolatos kihívásokat.
A professzorok és egyetemi vezetők támogatásukról biztosították ezt a kezdeményezést. Andrew Brass, a Manchesteri Egyetem Egészségtudományi Karának vezetője hangsúlyozta, hogy a hallgatókat fel kell készíteni a mesterséges intelligenciával való észszerű foglalkozásra. Tim Bradshaw, a Russell Group vezérigazgatója kiemelte a mesterséges intelligenciában rejlő átalakító potenciált és az egyetemek elkötelezettségét, hogy megragadják azt, miközben megőrzik az általuk nyújtott magas színvonalú oktatás integritását.