A brit elit egyetemek az etikus mesterséges intelligencia integrációját tűzték ki célul

Az Egyesült Királyság élvonalbeli egyetemei előrelépéseket tesznek az etikus AI tanítási és értékelési módszereikbe való integrálásában, ezzel új mércét állítva az egyetemek számára világszerte.

  • Az Egyesült Királyság vezető egyetemeit tömörítő Russell-csoport elveket dolgozott ki az AI oktatásban való etikus felhasználásának irányítására.

  • A csoport úgy véli, hogy az AI-eszközeinek az oktatásba való beépítése javíthatja a diákok tanulási tapasztalatait, és felkészítheti őket a valós alkalmazásokra.

  • A Russell-csoport valamennyi egyeteme frissítette az tudományos viselkedési normáit, hogy azok tükrözzék az AI térnyerését, biztosítva annak megfelelő és etikus használatát.

A Russell Group, a vezető brit egyetemek konzorciuma élen jár az etikus mesterséges intelligencia oktatásba való integrálásában. Ez a csoport, amely olyan világszerte elismert intézményeket foglal magában, mint Oxford, Cambridge és Manchester, kidolgozott egy sor alapelvet, amelyek az AI-eszközök, például a ChatGPT felelős használatát irányítják, az tudományos integritás megőrzése mellett.

A ChatGPT egy generatív AI, amely képes emberhez hasonló módon válaszolni a kérdésekre, megérteni a további kérdések összefüggését és akár esszéket is generálhat. Ez azonban aggodalomra adott okot azzal kapcsolatban, hogy a diákok a programot a feladatok elvégzésére használják. A Russell Group úgy véli, hogy az ilyen AI-eszközök beépítése az oktatásba és az értékelésbe fokozhatja a diákok tanulását, fejlesztheti a kritikus érvelési képességét és felkészítheti őket az AI-technológia valós alkalmazására.

A mesterséges intelligencia térnyerésére válaszul a Russell Group összes egyeteme felülvizsgálta a tudományos viselkedési normáit. Ezek a frissített előírások tisztázzák, hogy mikor tekinthető nem megfelelőnek a mesterséges intelligencia használata. A csoport emellett olyan nyitott környezetet szorgalmaz, amelyben a hallgatók a következményektől való félelem nélkül megvitathatják a mesterséges intelligencia használatát és az ezzel kapcsolatos kihívásokat.

A professzorok és egyetemi vezetők támogatásukról biztosították ezt a kezdeményezést. Andrew Brass, a Manchesteri Egyetem Egészségtudományi Karának vezetője hangsúlyozta, hogy a hallgatókat fel kell készíteni a mesterséges intelligenciával való észszerű foglalkozásra. Tim Bradshaw, a Russell Group vezérigazgatója kiemelte a mesterséges intelligenciában rejlő átalakító potenciált és az egyetemek elkötelezettségét, hogy megragadják azt, miközben megőrzik az általuk nyújtott magas színvonalú oktatás integritását.

Megosztás Facebookon