iGenius: A generatív AI eljuttatása az üzleti felhasználókhoz

Az iGenius vezérigazgatója úgy véli, hogy a generatív AI képes demokratizálni az adatelemzést az üzleti felhasználók számára azáltal, hogy az adatokat nyelvi interfészeken keresztül emberközpontúvá teszi.

Az OpenAI generatív mesterséges intelligenciával működő chatbotja, a ChatGPT széles körű népszerűségre tett szert az emberhez hasonló válaszokkal, hosszú formátumú tartalomkészítéssel és a mélyreható elemzési képességekkel. Uljan Sharka, az iGenius vezérigazgatója azonban úgy véli, hogy a generatív AI sokkal több lehetőséget rejt magában az üzleti világban, mint a tartalomkészítés, mivel képes demokratizálni az adatokat és hozzáférhetőbbé tenni azokat az üzleti felhasználók számára.

Sharka szerint eddig az adatelemzés, sőt az "adatdemokratizálás" az adathoz értő emberek köré összpontosult, így az üzleti felhasználók nem férnek hozzá az adatvezérelt döntések meghozatalához szükséges információkhoz. Az iGenius célja, hogy a felületet a nyelvi interfészek felé tolja el és humanizálja az adatokat, hogy emberközpontúbbá tegye azokat. Ennek elérésének kulcsa a kompozit mesterséges intelligencia, amely egyetlen rendszerben egyesíti az adattudományt, a gépi tanulást és a társalgási mesterséges intelligenciát.

A generatív AI képes összekapcsolni minden adatterméket bárhol a világon, és indexelni egy szervezet "privát szerverén", javítva és emelve az adatminőség összetettségét algoritmusok, természetes nyelvi feldolgozás és a felhasználó által létrehozott metaadatok segítségével. Ezt "társalgási analitikának" nevezik. Az összetettség virtualizálása korlátlan lehetőségeket szabadít fel az adatok tisztítására, manipulálására és kiszolgálására minden felhasználási esethez, legyen szó akár az információk keresztkorrelációjáról, akár csak egyetlen igazságforrásként való összefoglalásáról egy-egy részleg számára.

A háttérben a generatív mesterséges intelligencia segíti a rendszerek közötti integrációt, a természetes nyelv erejét felhasználva létrehozza azt, amit Uljan Sharka egy magáninformációs forrásokból álló AI-agynak nevez. Az integrációt kód nélküli interfészekkel optimalizálják, demokratizálva az adattudományt még azelőtt, hogy az üzleti felhasználók elkezdenék fogyasztani az információkat, ezáltal felgyorsítva az innovációt és csökkentve a költségeket.

A kezelőfelületen az üzleti felhasználók beszélgethetnek az adatokkal, és egyszerű természetes nyelven kaphatnak üzleti válaszokat, amin az iGenius jelenleg is dolgozik, hogy a felhasználói élményt még inkább fogyasztóbaráttá tegye. A reaktív és egyetlen feladatra épülő platform helyett a felhasználók szöveges kérdéseket tehetnek fel és szöveges válaszokat kaphatnak, de multimodálissá válhat, grafikonokat és kreatív grafikonokat kínálva, hogy optimalizálja az emberek számára az adatok megértésének módját. Végső soron a mesterséges intelligencia tanulhat abból, hogy a felhasználók hogyan fogyasztják az információkat, hogy proaktívan kínálja fel a felhasználónak azt a tudást, amire szükségük van, így a Netflix-hez vagy a Spotify-hoz hasonló élményt nyújtva.

Felépítés szempontból az iGenius ezt a természetes nyelvi réteget hozzáadja a már meglévő alkalmazásokhoz és adatbázisokhoz, így virtuális mesterséges intelligencia agyává válik, és új lehetőségeket nyit meg a részlegek számára a kapcsolatteremtésre. Ez a megközelítés nem csupán az adatok nagyobb mértékű felhasználásáról szól, hanem az adatok megfelelő időben történő felhasználásáról, segítve az üzleti felhasználókat abban, hogy valós időben tudjanak hatást gyakorolni.

A marketingadatok és az értékesítési adatok összekapcsolása például a kampányok valós idejű nyomon követését és az eredmények tranzakciókkal, konverziókkal és értékesítési ciklusokkal való korrelációját jelenti, hogy egyértelmű teljesítménymutatókat kínáljon, és valós időben láthassa a kampány közvetlen hatását. A felhasználók akár azt is kérhetik a mesterséges intelligenciától, hogy valós időben igazítsa ki a kampányokat. Eközben a felület további kérdéseket és vizsgálati területeket hoz felszínre, amelyeket a felhasználó a következő lépésben esetleg követni szeretne, hogy elmélyítse a helyzet megértését.

Megosztás Facebookon