A Morgan Stanley előrejelzése szerint az AI mindent forradalmasítani fog az online kereséstől a kereskedelemig és a tartalomig, és 6 billió dolláros technológiai befektetési potenciált szabadít fel.
A Morgan Stanley szerint a mesterséges intelligencia olyan jelentős pillanatban van, amely forradalmasíthatja az iparágakat a kereskedelemtől a reklámig, és 6 billió dollárnyi technológiai befektetési potenciált szabadíthat fel. Brian Nowak elemző egy jegyzetben elmondta, hogy "úgy látjuk, hogy a mesterséges intelligencia felgyorsítja a digitális átalakulást és a technológia elterjedését a gazdaságban". Íme öt üzleti terület, amelyre a Morgan Stanley azt javasolja a befektetőknek, hogy az elkövetkező években ide összpontosítsanak, hogy kihasználják a mesterséges intelligencia által lehetővé tett óriási előre jelzett növekedési lehetőségeket: 1. Reklám: A Morgan Stanley megjegyzi, hogy 2022-ben a globális hirdetéseknek csupán 21%-a lesz digitális, és az offline hirdetési kiadások potenciálisan 780 milliárd dollárt tesznek ki. Szerintük a mesterséges intelligencia, a nagy nyelvi modellek és a generatív AI létrehozására szolgáló eszközök segíthetnek a hirdetőknek abban, hogy online jobban megcélozzák az ügyfeleket, ami nagyobb elkötelezettséget eredményez a közösségi médiában és az online videókban, javíthatja a keresőmotorok fizetett és organikus találatait, és több hirdetési egységből származó értékesítést eredményezhet. 2. E-kereskedelem: Mivel 2022-ben az Egyesült Államokban a kiskereskedelmi kiadásoknak csak 23%-a, azaz mintegy 1 billió dollárnyi összeg kerül online értékesítésre, az e-kereskedelemben 3,3 billió dollárnyi potenciális lehetőség rejlik. A mesterséges intelligencia és a nagy nyelvi modellek javíthatják a vásárlási élményt, növelhetik az eladásokat, és interaktívabbá tehetik az online vásárlást. Továbbá csökkentheti a kiskereskedők költségeit a hatékonyabb logisztikai hálózatok és útvonaltervezés, a hatékonyabb termékcélzáson alapuló alacsonyabb visszaküldési arány és a jobb ügyfélszolgálat révén. 3. Utazás: Bár az utazások 76%-át már most is online foglalják le, a digitális utazási platformok még jobban kiaknázhatják egyedi adatkészleteiket. A mesterséges intelligencia által vezérelt javaslatok segíteni nyújtanak a kutatási és tervezési folyamatot. Idővel a mesterséges intelligencia segít az előre összeállított útvonalak kidolgozásában, és olyan konkrét járatokat, szállásokat és élményeket ajánl, amelyek a legjobban megfelelnek a fogyasztói igényeknek. Ennek eredményeként az utazási társaságok profitálnak a magasabb ügyfélkonverzióból és az ismételt használatból. 4. Közös gazdálkodás: A fuvarmegosztás és az ételkiszállítás mindössze 8%-os, illetve 21%-os digitális eléréssel rendelkezett, ha a teljes lakosságot tekintjük, amely potenciálisan igénybe vehetné a szolgáltatásokat. Az adatfelhasználás AI-alapú fejlesztései jobban össze tudják hangolni a járművezetőket a motorosokkal és az ételszállítókat pedig a fogyasztókkal. A jövőben a mesterséges intelligenciával támogatott autonóm vezetés és kiszállítás segíthet a költségek csökkentésében. 5. Nyilvános felhő: Az elemzők szerint a felhő alkalmazásának aránya idén várhatóan növekedni fog, és a mesterséges intelligencia iránti kereslet közép- és hosszú távon a gyorsulást táplálja. Előrejelzések szerint a következő négy évben a nyilvános felhő teljes növekedésének egyharmadát a mesterséges intelligencia hajtja majd és arra számítanak, hogy a nyilvános felhőre fordított globális AI-kiadások 2025-re elérik a 328 milliárd dollárt. Összefoglalva, a Morgan Stanley előrejelzése szerint a mesterséges intelligencia jelentős növekedési lehetőségeket fog teremteni, és a befektetőknek erre az öt üzleti területre kell összpontosítaniuk, hogy kihasználhassák ezeket a lehetőségeket. A mesterséges intelligenciába való befektetés hosszú távú játék és alapvető fontosságú felismerni, hogy ez egy feltörekvő terület, amely kiterjedt kutatást és kellő körültekintést igényel.