Az adatokkal túlterhelt üzleti vezetők szeretnék, ha robotok hoznák meg a döntéseket

Mivel a döntéshozatal az adatmennyiség miatt egyre összetettebbé és nyomasztóbbá válik, egy felméréséből kiderül, hogy az üzleti vezetők 85%-a hagyná, hogy robotok hozzák meg a döntéseiket.

A döntéshozatal terhe és az adatmennyiség nagy aggodalmat kelt az irodai dolgozók körében, és az üzleti vezetők azt szeretnék, ha robotok hozhatnák meg helyettük a döntéseket. Az Oracle és a DKC Analytics által közösen készített felmérés szerint az ázsiai-csendes-óceáni térségben az üzleti vezetők 74%-a tapasztalta, hogy az elmúlt három évben megtízszereződött a naponta meghozandó döntések száma, 86%-uk pedig megjegyezte, hogy az adatmennyiség miatt a munkahelyi és az életben hozott döntések bonyolultabbá váltak. Emellett 89%-uk szerint a döntések meghozatalának képtelensége negatív hatással van az életminőségükre.

A megkérdezettek 33%-a mondta azt, hogy az információ túlterheltségével szemben nem tudja, milyen forrásokban vagy adatokban bízzon, 71%-uk pedig feladta a döntéshozatalt. A felmérés során 14 000 alkalmazottat és üzleti vezetőt kérdeztek meg világszerte, köztük 4500-at hat ázsiai és csendes-óceáni piacról: Szingapúr, Ausztrália, Dél-Korea, Kína, India és Japán.

Az adatmennyiségtől túlterhelt üzleti vezetők 85%-a hagyná, hogy egy robot hozza meg a döntéseket, és elkerülné a felmerülő kihívásokat. 87%-uk elismerte, hogy "döntési stressztől" szenved, azaz megbánta vagy bűntudatot érzett az elmúlt évben hozott döntései miatt. További 73% azt mondta, hogy az adatokba vetett bizalom hiánya és az adatok mennyisége megakadályozta őket abban, hogy bármilyen döntést meghozzanak.

A tanulmány megállapította, hogy bár a régió üzleti vezetői elismerik, hogy az adatok kritikus fontosságúak a vállalatuk sikeréhez, a többség úgy érzi, hogy nincsenek meg a megfelelő eszközök az adatok hasznosításához. 74% mondta, hogy a kapott irányító panelek és grafikonok nem mindig kapcsolódnak közvetlenül az általuk meghozandó döntésekhez, 77% pedig úgy jellemezte, hogy a legtöbb rendelkezésre álló adat csak az IT-szakemberek vagy az adattudósok számára hasznos.

Ugyanakkor 97%-uk úgy vélte, hogy a megfelelő adatok és információk segítségével jobb HR döntéseket hozhatnának, míg 95% és 93% szerint az ellátási lánccal és a pénzügyekkel kapcsolatos döntések esetében is hasonló a helyzet. Ezen túlmenően 43% azt szeretné, ha az adatok segítenék őket abban, hogy jobb döntéseket hozzanak, míg 37% a kockázatok csökkentésére, 30% pedig a váratlan eseményekre való felkészüléshez.

A tanulmányból kiderült, hogy 90%-uk úgy véli, hogy a megfelelő típusú döntési intelligenciához való hozzáférés elősegítheti vagy megtörheti cégük sikerét. Az adatok nélkül a válaszadók 45%-a szerint a döntéseik kevésbé lennének pontosak, míg 41% szerint hajlamosak lennének a hibázásra. "Ahogy a vállalkozások terjeszkednek, hogy új módon szolgálják ki az ügyfeleket, úgy bővül a teljes képhez szükséges adatbevitelek száma is" – mondta Chris Chelliah, az Oracle ázsiai-csendes-óceáni Japán technológiai és ügyfélstratégiáért felelős vezető alelnöke.

Megosztás Facebookon