A Meta szabadalmat szerezett az AI által generált hirdetésekre

A Meta szabadalmat szerezett az AI által generált hirdetésekre, megnyitva az utat a személyre szabottabb hirdetési élmény előtt, és potenciálisan fellendítve a vállalat bevételeit.

A Meta, korábbi nevén Facebook, továbbfejleszti generatív AI-projektjeit azzal a céllal, hogy újjáéleszthesse hirdetési üzletágát. A vállalat nemrégiben szerzett szabadalmat a felhasználói érdeklődések alapján mesterséges intelligencia által létrehozott és módosított hirdetésekre, az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalához benyújtott bejelentés szerint. A Meta hirdetési üzletága, amely a vállalat bevételeinek csaknem teljes egészét adja, fokozatosan lábadozik az Apple 2021-es adatvédelmi módosításai miatti több milliárd dolláros csapásból. A Wall Street a bevételek két számjegyű százalékos növekedéséhez való visszatérésre számít, vagyis ilyen növekedést a Meta már két éve nem tapasztalt.

A szabadalom a generatív AI használatát vázolja fel új vagy "továbbfejlesztett" hirdetési tartalmak létrehozására és módosítására. A generatív AI területére Mark Zuckerberg vezérigazgató új figyelmet és befektetést kapott, miután az OpenAI tavaly ősszel kiadta a ChatGPT-t. A szabadalom az új tartalmak "generálására és szolgáltatására", valamint "a távoli renderelést és adatfolyamot használó, továbbfejlesztett tartalmak generálására és szolgáltatására szolgáló rendszerekre és módszerekre" terjed ki. A digitális tartalom testreszabására is vonatkozik a közönség felismerésén keresztül, a mesterséges intelligencia méri, elemzi és előrejelzi a hirdetések teljesítményét, hogy ennek megfelelően módosítsa a tartalmat.

Azzal, hogy a Meta lehetővé teszi a mesterséges intelligencia számára a hirdetések célzását, a tartalom létrehozását és optimalizálását bizonyos felhasználói csoportokra vagy akár egyénekre, több hirdetőt vonzhat és növelheti az eredményét. Bár egyes iparági vezetők továbbra is szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy a generatív AI jelentősen befolyásolni fogja a vállalat általános bevételnövekedését, a Meta genAI projektekre való összpontosítása a benne rejlő lehetőségekbe vetett bizalmat jelzi.

Februárban Zuckerberg bejelentette egy "új, legfelső szintű termékcsoport" létrehozását a generatív AI-val kapcsolatos munka felgyorsítására. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója és a metaversus részlegének, a Reality Labs-nek a vezetője áprilisi interjújában elárulta, hogy ő és Zuckerberg munkaidejük "legnagyobb részét" a genAI projekteknek szentelik, beleértve egy generatív AI-t alkalmazó hirdetési ajánlatot is.

A technológia a Meta segítségével átalakítja majd a digitális hirdetéseket, eltávolodva a jelenlegi folyamattól, amely egyetlen hirdetést hoz létre a célközönség számára. Ehelyett a hirdetőknek lehetőségük lesz arra, hogy a mesterséges intelligenciát arra kérjék, hogy különböző célközönségekre szabott képeket hozzon létre, személyre szabottabb hirdetési élményt nyújtva.

Megosztás Facebookon