A Fetcherr 12,5 millió dollárt gyűjt, hogy AI-val forradalmasítsa a repülőjegy-árképzést

A Fetcherr, a repülőjegyárak optimalizálására AI-algoritmusokat alkalmazó platform 12,5 millió dolláros finanszírozási kört zárt le, hogy új technológiákkal forradalmasítsa a légi közlekedési iparágat.

A Fetcherr platform, amely mesterséges intelligencia algoritmusok segítségével optimalizálja a repülőjegy árakat, 12,5 millió dollárt gyűjtött be a Left Lane Capital által vezetett finanszírozási körben. A forrást az üzletfejlesztés és a piaci terjeszkedés támogatására, valamint az amerikai jelenlét növelésére fordítják. A tel-avivi székhelyű vállalat mostanra összesen 31 millió dollárt gyűjtött össze részvényekből és hitelekből.

A Fetcherr vezérigazgatója, Roy Cohen úgy véli, hogy a légitársaságok körében a technológiai beruházások alulfinanszírozottak, mivel a légitársaságok továbbra is az elavult rendszerekre és az évtizedekre visszanyúló, elavult infrastruktúrákra támaszkodnak. Úgy vélte, hogy a feltörekvő technológiák, különösen a mesterséges intelligencia, a költségek csökkentése mellett növelhetik a nyereséget. Cohen 2019-ben Shimi Avizmil, Uri Yerushalmi és Robby Nissan mellett társalapítója volt a Fetcherrnek.

A platform az egyes légitársaságok demográfiai jellemzőire szabott algoritmusok segítségével jósolja meg és árazza be a repülőjegyeket. Az algoritmusokat "több éves" foglalások, járatmenetrendek, elérhetőségek, viteldíjak, események, időjárás, tőkepiacok és "egyéb makro- és mikrogazdasági adatpontok alapján képzik ki, amelyeket a globális piacokról és különböző vertikális területekről vesznek". Miután a Fetcherr kiképzett egy algoritmust, azt arra használja, hogy megjósolja a vásárlói magatartást a légi utazási piacon a légitársaság ügyfeleinek üzleti tevékenységével összefüggésben.

A dinamikus árképzést, különösen a kiszámíthatatlan, gazdasági sokkhatásokra hajlamos algoritmusok által működtetett árképzést a légi utazóközönség nem mindig fogadja jól. A kifinomult árazási algoritmusokkal rendelkező vállalatok hajlamosak azonnal megfelelni riválisaik árcsökkentéseinek, így a gyengébb technológiával rendelkező versenytársak nem ösztönzik az árak csökkentését.

Roy Cohen azonban úgy véli, hogy a Fetcherr nettó jót jelent a légitársaságok (de nem feltétlenül az ügyfelek) számára, azzal érvelve, hogy a platform munkaerőt takaríthat meg azáltal, hogy frissíti a viteldíjakat a különböző csatornákon, és előre jelezheti a keresletet az "ingadozó időkben". Hozzátette, hogy a Fetcherr célja, hogy mély tanulási módszerekkel megzavarja a hagyományos, szabályalapú bevételi rendszereket, kezdve a légitársasággal. A vállalat képes technológiáját zökkenőmentesen beépíteni az összes meglévő rendszerbe, olyan kockázatmentes bevezetést kínálva, amely nem zavarja a légitársaságok jelenlegi informatikai infrastruktúráját és lehetővé teszi a légitársaságok számára, hogy az elavult infrastruktúrát zökkenőmentesen átállítsák egy teljes felhőalapú értékesítési környezetbe és egy felhasználó központú, testre szabható irányítófelületbe.

Megosztás Facebookon