Miközben a mesterséges intelligencia fejlődött és megváltoztatta a munkavégzés módját, nem feltétlenül szüntette meg a munkahelyeket, hanem egy új munkamódszert hozott létre.
A mesterséges intelligencia és az automatizálás a ChatGPT tavaly őszi megjelenése óta élen jár a munkaerőpiacra gyakorolt hatásukról szóló vitákban. A "robotok elveszik a munkánkat" gondolat egyre nagyobb lendületet vett, különösen a teljesen automatizált gyorséttermeket, például a McDonald's és a Taco Bell éttermeit bemutató videók elterjedésével. A valóság azonban az, hogy a mesterséges intelligencia nem váltja fel az emberi munkaerőt, hanem inkább az általuk végzett munka típusát változtatja meg. Bár ezek a videók úgy tűnhetnek, mintha egy robotok által uralt világot ábrázolnának, hiányzik belőlük a döntő kontextus. A "teljesen automatizált" McDonald's étterem például valójában egy kísérleti koncepciójú üzlet a texasi Fort Worth mellett, amelynek célja a kiszolgálás sebességének és pontosságának javítása azáltal, hogy a dolgozókat elválasztja a vásárlóktól. Ennek ellenére az üzletben még mindig hasonló számú alkalmazott dolgozik, mint egy hagyományos üzletben, de ők hátul tevékenykednek, az ételek előkészítésében és a műveletek fenntartásában. Ugyanez vonatkozik a Taco Bell automatizált drive-thru kiszilgálására is, ahol még mindig rengeteg ember dolgozik a konyhában. Egy másik, gyakran figyelmen kívül hagyott szempont, hogy a gépek hatékony működéséhez továbbra is szükség van emberi munkaerőre. Az ügyfélszolgálati chatbotokat például évek óta használják a vállalkozások a költségek csökkentése érdekében, de sok ilyen eszköz még mindig emberi háttértámogatásra támaszkodik az összetett helyzetek kezelésében és az emberi kapcsolatok biztosításában. Laura Preston írt arról, hogy „emberi tartalékként” szerzett tapasztalatot egy ingatlanos chatbotnál, ahol ő és más emberi dolgozók ugrottak be, hogy az ügyfélkérdéseket kezeljék, amelyeket a robot nem tudott kezelni.