Az Adobe generatív AI eszköze, a Firefly a Google Bard-ot fejlettebb szöveg-kép képességekkel bővíti, fokozva a kreativitást és a tartalomgenerálást.
A Google Bard, az OpenAI ChatGPT versenytársa, mostantól az Adobe élvonalbeli generatív AI modelljeinek előnyeit fogja élvezni, mivel a vállalat bejelentette a Google-lal való partnerségét. A Firefly, az Adobe legújabb, mesterséges intelligenciával működő eszköze a médiatartalmak generálására, az Adobe Expresszel, az ingyenes grafikai tervezési platformjukkal együtt integrálódik a Bard-ba. Alexandru Costin, az Adobe generatív AI-ért felelős alelnöke az együttműködésről kiemelte, hogy ez a partnerség egyesíti az Adobe kreativitásának szakértelmét a Google keresőmotoros képességeivel. A Bard ügyfelei mostantól a Firefly-t használhatják a tartalomkészítéshez és -formázáshoz, míg az Adobe Express segítségével a következő szintre emelhetik tartalmaikat. Ez a fejlesztés nem sokkal azután történt, hogy a Microsoft bemutatta a Bing Chat chatbotjába beépített Image Creatort, egy generatív AI eszközt, amelyet az OpenAI DALL-E 2 hajt. A Bard felhasználók hamarosan képeket generálhatnak a Firefly segítségével, és az Express segítségével módosíthatják azokat, sablonok, betűtípusok, stock képek és más, az Express könyvtárában elérhető eszközök közül választhatnak. Az Adobe hangsúlyozza, hogy a Firefly és a Bard integrációjának célja, hogy megkönnyítse a felhasználók számára a zökkenőmentes munkafolyamatot, miközben a kereskedelmi biztonságot is fenntartja. Más generatív AI-eszközökkel ellentétben a Firefly-t úgy tervezték, hogy szerzői jogvédelem alatt álló anyagoktól mentes képeket hozzon létre, mivel az Adobe Stockból származó több millió licencelt képen, nyílt licencű képekre és nyilvános tartalomra oktatják. Az Adobe és a Google óvatosan jár el a lehetséges jogi problémák elkerülése érdekében, amint azt a Midjourney és a Stability AI ellen folyamatban lévő ügy is mutatja. A vállalatok arra összpontosítanak, hogy az alkotók számára lehetővé tegyék a történeteik hiteles elmesélését, miközben a tartalomfogyasztók számára módot biztosítanak a tartalom létrehozásának és módosításának ellenőrzésére. Ennek érdekében az Adobe a Content Authenticity Initiative technológiáját fogja felhasználni, hogy a Firefly segítségével a Bard-on keresztül készített képeket "tartalmi hitelesítő adatokkal" jelölje meg. Ezek a hitelesítő adatok létfontosságú információkat tartalmaznak a műről, és a tartalomhoz kapcsolódnak, bárhol is használják, publikálják vagy tárolják azt.