A Mythic 13 millió dollárt és új vezérigazgatót kap, hogy elindítsa AI processzorát

Az AI chipgyártó Mythic 13 millió dollárt szerzett új befektetőktől, aminek köszönhetően a vállalat következő generációs terméke készen áll a piaci bevezetésre.

A Mythic, az amerikai székhelyű AI chipgyártó, amely a hírek szerint tavaly novemberben kifogyott a tőkéből, bejelentette, hogy új és meglévő befektetőktől újabb 13 millió dolláros befektetést biztosított. A források, amelyek lehetővé teszik a Mythic számára, hogy piacra dobja következő generációs, energiatakarékos AI processzorát, töredéke a vállalat korábbi 70 millió dolláros finanszírozási körének. A Mythic újonnan kinevezett vezérigazgatója, Dave Fick azonban bízik abban, hogy az alapok segítségével a vállalat a technológiai kínálatra, a piacra lépési stratégiára és az ügyfélszerzésre összpontosíthat.

A Mythic társalapítói, Dave Fick és Mike Henry olyan chiptechnológiát fejlesztettek ki, amely analóg értékeket tárol flash tranzisztorokon. A digitális processzorokkal ellentétben, amelyek szünetet tartanak az adatok memóriába való be- és kicserélése miatt, a Mythic analóg hardvere megszakítás nélkül képes számításokat végezni, ami jobb teljesítményt és hatékonyságot eredményez, különösen az AI-alkalmazások esetében.

Bár a Mythic kezdetben az amerikai légierő számára dolgozott projekteken a kisvállalkozói innovációs kutatási program (SBIR) keretében, később úgy döntött, hogy kockázati tőkefinanszírozásra törekszik. A Mythic több fordulóban 170 millió dollárt gyűjtött be olyan befektetőktől, mint a Hewlett Packard Enterprise és a BlackRock.

Annak ellenére, hogy első kereskedelmi chipjét, az M1076-ot a Lockheed Martin elfogadta, a Mythic azon kapta magát, hogy egy zsúfolt piacon küszködik, ahol több tucat startup cég fejleszt AI-chipeket a hatékony működés érdekében. A félvezetőgyártó startupok, köztük az AI-chipgyártók finanszírozása jelentősen csökkent az elmúlt évben, ami a tőkeerős cégek fokozott ellenőrzését tükrözi.

A helyreállítás érdekében Dave Fick a hatékonyságot helyezte előtérbe, a korábbinál több fejlesztési partnert és készen kapható alkatrészt használva, csökkentve a költségeket és a piacra kerülési időt. A vállalat a piacra lépési stratégiáját is megújította, visszatérve gyökereihez, újból a védelemre (és kisebb mértékben a közbiztonságra, az iparra és a fogyasztói vertikumokra) helyezve a hangsúlyt.

Megosztás Facebookon