A generatív AI megjelenése a játékfejlesztésben a kritikák ellenére

A generatív AI-eszközökkel kapcsolatos kritikák ellenére a játékfejlesztők és a kiadók nyíltan elkezdték használni ezeket az eszközöket új képek, szövegek és hangok létrehozására.

A generatív mesterséges intelligencia olyan eszköz, amelyet a játékfejlesztők és kiadók használnak új képek, szövegek és hangok létrehozására súgók és képzési adatok alapján. Bár a felhasználó által generált tartalmak esetében általánosan használt eszköz, játékfejlesztői eszközként való használatát kritika érte. Egyes felhasználók megkérdőjelezték, hogy miért kell mesterséges intelligenciát használni, amikor egy emberi fejlesztő is el tudná végezni a munkát.

Ennek ellenére a játékfejlesztők és kiadók elkezdték nyíltan használni a mesterséges intelligencia eszközeit. Olyan nagy játékgyártó cégek, mint a Unity, az Epic Games, a Roblox és a Ubisoft mind bejelentették, hogy fejlesztői készleteikben generatív AI integrációt alkalmaznak. Ahogy a generatív AI egyre inkább elterjedt a játékfejlesztésben, úgy tűnik, hogy az alkotók túllépnek a korai kritikákon, és nyilvánosan közzéteszik a mesterséges intelligencia használatát.

A generatív AI-eszközök játékfejlesztésben való használata körüli vita akkor bukkant fel, amikor a játékosok kritizálták a Squanch Games-t, amiért a High On Life című játékában mesterséges intelligencia által létrehozott művészetet használt. Justin Roiland akkori vezérigazgató szerint a művészetet a Midjourney készítette, hogy a játék világának az idegen bolygóhoz illő, túlvilági jelleget adjon. Elmondása szerint a Midjourney-t arra is felhasználták, hogy "furcsa, vicces ötleteket" hozzanak létre.

Tavaly kiderült, hogy a Ninja Theory, más fejlesztők mellett, az Altered AI által biztosított könyvtárat használta az énekes produkciók elkészítéséhez. Akkor mindkét fejlesztő kapott némi visszatetszést. A szinkronszínészek kritizálták az Altered AI használatát olyan munkára, amit a színészek maguk is el tudnának végezni.

A kritika ellenére a generatív AI-eszközök használata a játékfejlesztésben mára jellemzővé vált. A legutóbbi Games Developers Conference-en a generatív AI a rendezvény egyik kedvence volt. Több fejlesztő prototípusokat készített és mutatta be, hogyan lehet a generatív AI-t a játékfejlesztésben használni.

Az egyik ilyen cég a koreai NCSoft volt. A vállalat nemrég mutatta be új, AI-alapú arcanimációs és hangtechnológiáját a "Project M" előzetesében. Az Epic Unreal Engine 5-ben készült projekt a mesterséges intelligencia segítségével párbeszédeket és mozdulatokat hoz létre a felhasználó által megadott szöveg és hang alapján.

Néhány hete a Unity bejelentette, hogy generatív AI-eszközkészleten dolgozik játékfejlesztő motorjához. Az új technológia bejelentő videójában egy fejlesztő látható, amint beír egy szöveges felszólítást, de nem mutatja meg, hogy mit hozna létre ez a felszólítás. Az érdeklődők a Unity weboldalán regisztrálhatnak.

Egy másik nagy kiadó, amely nyilvánosságra hozta a mesterséges intelligencia használatát, a Ubisoft. A kanadai vállalat a múlt hónapban mutatta be új, Ghostwriter nevű mesterséges intelligencia-író programját. A Ubisoft La Forge kutatás-fejlesztés részlege által kifejlesztett Ghostwritert arra használják, hogy NPC nyers beszédet készítenek, amiket a játékbeli karakterek mondanak, amikor a játékosok eseményt indítanak el. A mesterséges intelligencia generálja a nyers beszédet, és az írók kiválaszthatják azokat, amelyek illenek az adott eseményhez és NPC-hez.

Összefoglalva, a játékközösség kritikája ellenére a játékfejlesztők és kiadók elkezdték nyíltan használni a generatív AI-eszközöket. Ez az elmozdulás megváltoztathatja a játékfejlesztés jövőjét, megkönnyítve a narratív rendszerek skálázását a nagyobb és összetettebb világok kíséretében.

Megosztás Facebookon