200 dolláros AI-klub: új prémium csomaggal rukkolt elő a Perplexity

A mesterséges intelligencia cégek egyre drágább előfizetésekkel célozzák meg a profi felhasználókat – most a Perplexity is belépett a felső kategóriás versenybe.

A mesterséges intelligenciát használó kereső- és tudásplatformként ismert Perplexity bejelentette, hogy új, „Max” nevű előfizetési csomagja immár elérhető iOS-en és weben is – havi 200 dolláros áron. A lépés nem meglepő annak fényében, hogy a konkurens cégek, mint az OpenAI és az Anthropic, szintén hasonló árkategóriás prémium csomagokat kínálnak azoknak, akik korlátlan hozzáférést szeretnének a legújabb AI-eszközökhöz.

A Perplexity Max előfizetés legfőbb előnyei közé tartozik a Labs nevű fejlett eszköz korlátlan havi használata, amely lehetővé teszi táblázatok, prezentációk, webalkalmazások és egyéb komplex anyagok automatikus generálását. A Labs használata olyan, mintha egy teljes csapat dolgozna a felhasználó mellett, hiszen mély webes böngészést, kódvégrehajtást, diagram- és képalkotást is támogat.

Ezen túlmenően a Max előfizetők korai hozzáférést kapnak a Perplexity új fejlesztéseihez, például a Comet nevű, mesterséges intelligenciával támogatott, Chromium-alapú böngészőhöz, amely a cég szerint hatékony gondolattársként segíti a felhasználókat a webes tevékenységeik során. A csomag része továbbá a prioritásos ügyfélszolgálat, valamint hozzáférés a legmodernebb AI-modellekhez, mint például az OpenAI o3-pro és az Anthropic Claude Opus 4, illetve a jövőben érkező további élvonalbeli modellekhez.

A Perplexity persze továbbra is kínálja a kedvezőbb árú, havi 20 dolláros Pro előfizetését, amely a legtöbb felhasználó számára megfelelő korlátozottabb hozzáférést biztosít, valamint létezik egy Enterprise Pro csomag is havi 40 dollárért személyenként. A Max csomag viszont a legmagasabb szintű, korlátlan AI-hozzáférést nyújtó előfizetés, amelyet jelenleg iOS-en és weben érhetnek el az érdeklődők, Androidos verzióról egyelőre nincs hír.

A lépés egy tágabb iparági trend része: az OpenAI már 2024 végén bevezette a maga ChatGPT Pro+ előfizetését, amit azóta az Anthropic és a Google is követte. Úgy tűnik, a mesterséges intelligencia-fejlesztők új prémium stratégiát építenek – nemcsak tömegekhez, hanem elit felhasználókhoz is szólnak.

Megosztás Facebookon