2023.05.04. VipAIR
Az IBM vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat nem vesz fel munkaerőt körülbelül 7800 olyan munkakörbe, amelyet a következő években AI-val automatizálhatnak.

Interjújában Arvind Krishna, az
IBM vezérigazgatója megosztotta, hogy a vállalat azt tervezi, hogy leállítja vagy lassítja a felvételt körülbelül 7800 olyan munkakörre, amelyet a következő öt évben potenciálisan automatizálással lehet helyettesíteni. Ezek a pozíciók, amelyek nagyrészt nem ügyfélkapcsolati szerepkörök, hanem a háttér műveletekben, elsősorban a humánerőforrás-osztályon lesznek, és az olyan rutinfeladatokat, mint a foglalkoztatás ellenőrzése és az osztályváltások, teljesen automatizálják majd. Az összetettebb HR-szerepkörök azonban, amelyek a munkaerő összetételének és termelékenységének értékelésével kapcsolatosak, valószínűleg még legalább egy évtizedig megmaradnak.
Az IBM azt is megerősítette, hogy az esetleges létszámleépítések csak a lemorzsolódás miatt megüresedő pozíciókat foglalják magukban, és hogy a vállalat az elmúlt hónapokban már 5000 alkalmazottat bocsátott el. Arvind Krishna kifejtette, hogy az AI-vezérelt automatizálásba való beruházásról szóló döntés a vállalat szélesebb körű átszervezési törekvéseinek része, mivel az IBM a szoftverek és szolgáltatások, például a hibrid felhőszolgáltatás felé mozdul el. Ez magában foglalja a lassabban növekvő üzletágak, például a Kyndryl nevű, hagyományos infrastruktúrával foglalkozó egység eladását, valamint fontolóra vették a
Weather Channel és a
Weather Underground időjárási üzletágának eladását.
A mesterséges intelligencia automatizálása felé való elmozdulás nem csak az IBM-re jellemző, a
Google, a
Microsoft és a
Dropbox is jelentett be létszámleépítéseket az elmúlt hónapokban. Az IBM számára azonban az elmozdulás kritikus időpontban történik, mivel Arvind Krishna a szoftverek és szolgáltatások köré pozícionálja a vállalatot. Bár a döntés hatással lesz néhány munkahelyre, várhatóan ösztönözni fogja az új technológiák fejlesztésébe történő beruházásokat, lehetővé téve az IBM számára, hogy versenyképes maradjon az egyre inkább digitalizált piacon.