A Zoom partnerségre lép az Anthropic AI startup céggel, hogy innovatív AI chatbotjukat, Claude-ot felhasználva javítsa az ügyfélszolgálatot és átalakítsa a felhasználói élményt.
A videokonferencia-óriás, a Zoom stratégiai partnerséget erősít az Anthropic-kal, egy feltörekvő startuppal, amely fejlett generatív AI-modelljeiről ismert. A Zoom Ventures által elősegített partnerség keretében a Zoom rejtett befektetési részesedést szerez az Anthropic-ban és tervezi annak csúcstechnológiás mesterséges intelligencia chatbotjának, Claude-nak a Zoom platformba történő integrálását. Az Anthropic innovatív "alkotmányos mesterséges intelligencia" koncepciója alapján kifejlesztett Claude autonóm módon működik, egy előre meghatározott, "lelkiismerethez" hasonló elvek szerint, így nincs szükség emberi felügyeletre. Az első szakaszban a Claude-ot a Zoom ügyfélszolgálati szoftvermegoldásaiban fogják alkalmazni, azzal a céllal, hogy növelje a felhasználói élményt és fokozza az ügyfélszolgálati ügynökök hatékonyságát. Az Anthropic megközelítése jelentős elmozdulást jelent a hagyományos módszerhez képest, amely a minőség ellenőrzéshez emberi értékelőket használ, és amely az Anthropic szerint nem ellenőrizhető hatékonyan. Smita Hashim, a Zoom termékigazgatója méltatta a chatbot "biztonságos és felelős integrációra" való képességét. Kijelentette továbbá, hogy a partnerség illeszkedik a Zoom egyesített mesterséges intelligencia stratégiájához, amelynek keretében a különböző mesterséges intelligencia modelleket asszimilálják és az ügyfél egyedi üzleti igényeihez igazítják. Az Anthropic növekvő szerepére a közelmúltban fény derült, amikor a Fehér Ház kerekasztal-beszélgetésre hívta őket az AI nehézsúlyú OpenAI, a Google és a Microsoft vezérigazgatóival, hogy a potenciális AI-kockázatokkal foglalkozzanak – a technológiai óriások közül a Meta, az Amazon és az Apple hiányzott.