A Valve a szerzői jogi problémák elkerülése érdekében finomítja az AI-által generált tartalmakra vonatkozó irányelveket a Steamen

A korábbi hírekkel ellentétben a Valve Co. nem tiltja ki az AI-által generált tartalmakat a Steamről, hanem a szerzői jogok megsértésének megelőzése érdekében szigorítja a felülvizsgálati irányelveket.

Június első felében, potterharry97 felhasználó írt egy Reddit-posztot, amely szerint a Steam gátat szab a mesterséges intelligencia által generált tartalmú játékok közzétételének. Később egy másik játékfejlesztő is megismételte ezeket egy hasonló bejegyzésben. A Valve Co. azonban cáfolta ezeket az állításokat és úgy nyilatkozott, hogy azok nem teljesen helytállóak.

A Valve nyilatkozatában pontosította álláspontját. Kaci Boyle, a Valve PR-képviselője kifejtette, hogy a Valve nem kívánja betiltani a mesterséges intelligencia használatát a Steamen, inkább keresi a módját annak, hogy azt beépítse a már meglévő felülvizsgálati szabályzatába. Hangsúlyozta továbbá, hogy bár a fejlesztőknek megengedett az AI-technológiák felhasználása alkotásaikban, el kell kerülniük, hogy megsértsék a meglévő szerzői jogokat. Azoknak a fejlesztőknek, akiknek a játékát a mesterséges intelligencia szerzői jogi problémái miatt utasították el, a Steam vállalta, hogy visszatéríti az alkalmazások benyújtásával kapcsolatos kreditjeiket.

A mesterséges intelligencia beépítésének összetettsége új, bonyolult réteget hozott a szerzői jogi vitákba. A nyílt forráskód hitelesítés nélküli használata és a szerzői joggal védett műalkotások megsértése már eddig is pereket eredményezett, és a Valve megelőző stratégiája, hogy ezt a mesterséges intelligencia által létrehozott eszközökkel kapcsolatos szigorú szabályokkal kezelje, szükséges lépésnek tekinthető. Ezt a taktikát elengedhetetlennek tekintik annak biztosításában, hogy betartsák a fejlesztői benyújtási szabályokat – amelyek tiltják a "olyan tartalmakat, amelyek nem az saját tulajdonban vannak, vagy amelyekhez nem rendelkezik megfelelő jogokkal".

Megosztás Facebookon