A népszerű táblás szerepjátékok kiadója, a Paizo bejelentette, hogy az emberi szakemberek támogatása érdekében betilt minden AI által generált tartalmat a játékaiból és a közösségi piactérről.
A Paizo, az olyan jól ismert táblás szerepjátékok, mint a Pathfinder és a Starfinder mögött álló cég határozottan állást foglalt az AI által generált tartalmak ellen a játékaiban és a közösségi piacterén. Egy nemrégiben közzétett tweetben a vállalat bejelentette, hogy frissíti szerződéseit, és előírja, hogy minden beküldött munkát embernek kell létrehoznia. Ez mind a hivatalos, mind a rajongók által készített tartalmakra, valamint a Paizo szellemi tulajdonán alapuló, harmadik féltől származó tartalmakra is vonatkozik. A cég világossá tette, hogy az AI által generált tartalmak komoly veszélyt jelentenek a hagyományos művészek és írók megélhetésére, akik nagyban hozzájárultak a cég sikeréhez. A Paizo döntése egybecseng az AI-eszközök kreatív iparágra gyakorolt hatásával kapcsolatos szélesebb körű aggodalmakkal. Számos művész és író etikai aggályokat fogalmazott meg az olyan generatív mesterséges intelligencia modellek használatával kapcsolatban, mint a Midjourney és a ChatGPT, azzal érvelve, hogy a modellek betanításához használt adathalmazok az internetről a szerző engedélye nélkül származó adatkészleteket tartalmazhatnak. A szerzői jogi törvényekkel kapcsolatos lehetséges problémákon túlmenően aggályok merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalmak használata alááshatja az emberi kreatív szakemberek munkáját, különösen, ha a tartalmakat nyereségvágyból értékesítik. A Paizo a múltban is hasonló álláspontot képviselt, többek között harcolt a kreatív közösségéért, amikor a Wizards of the Coast megpróbálta hatályon kívül helyezni a Dungeons & Dragons franchise nyílt játékengedélyét. Bár a vállalat világossá tette, hogy a belátható jövőben nem fog semmilyen mesterséges intelligencia által generált kreatív munkát használni a termékeiben, jelenleg nem állnak rendelkezésre olyan megbízható szoftveralkalmazások, amelyekkel azonosítani lehetne, hogy egy művészeti alkotás vagy szöveg mesterséges intelligencia által generált-e. Ez nem jelenti azt, hogy az adott alkotás vagy szöveg nem mesterséges intelligencia által generált. Mivel a generatív AI-eszközök egyre inkább hozzáférhetővé válnak, az AI által generált tartalom használata a táblás szerepjátékokban valószínűleg még jó ideig vitatott kérdés marad.