A Mercedes-Benz most a ChatGPT-t olyan járműbe épített hangalapú asszisztensként valósítja meg, amely képes válaszolni a bonyolult kérdésekre és támogatni a vezetőt.
A Mercedes-Benz úttörő kísérletbe vág bele, és az OpenAI ChatGPT-jét autóba épített hangasszisztensként integrálja. Ezt az új, jelenleg béta fázisban lévő funkciót úgy tervezték, hogy a sofőrök a legkülönfélébb beszélgetésekbe bocsátkozhassanak. Ezek a beszélgetések az előttünk álló útra vonatkozó érdeklődéstől kezdve az újszerű vacsora receptek iránti kérésen át egészen a gondolatébresztő kérdésekre adott válaszokig terjedhetnek, miközben a vezetésre összpontosítanak. A béta tesztelési fázis több mint 900.000, az MBUX infotainment rendszerrel felszerelt Mercedes-Benz járművet érint az Egyesült Államokban. A járművezetők június 16-tól csatlakozhatnak a programhoz, egyszerűen a "Hé Mercedes, csatlakozni akarok a béta programhoz" parancsszóval. A bővítmény ezután további költségek nélkül letölthető az éteren keresztül, és a ChatGPT képességeivel növeli a meglévő hangasszisztens képességeit. A Mercedes döntése, hogy hangasszisztensét a ChatGPT-hez hasonló nagy teljesítményű mesterséges intelligencia nyelvi modellekkel bővíti, stratégiai előrelátásról tanúskodik. Amint azt a vállalat sajtóközleménye is kiemeli, ez a frissítés gördülékenyebb párbeszédet tesz lehetővé a járművezetők és az MBUX hangasszisztens között, kiküszöbölve annak szükségességét, hogy a járművezetőknek konkrét mondatokat kelljen megjegyezniük a funkciók aktiválásához. Bár egyértelmű, hogy ez az új funkció kihasználja a mesterséges intelligencia trendjét, nem mentes a lehetséges aggályoktól. Vajon ezek a kibővített társalgási képességek hasznosnak bizonyulnak, vagy egyszerűen csak egy újabb figyelemelterelő tényezővé válnak a sofőrök számára az utakon? Erről majd az idő és a felhasználói visszajelzések döntenek majd.