A Harvard a diákokat egy AI-chatbot tanárral tanítaná

A Harvard Egyetem egy AI-val működő chatbotot épít be az informatika alaptantervébe, ami újszerű oktatási stratégia, és széles körű vitákat vált ki az AI oktatásban betöltött szerepéről.

A Harvard Egyetem forradalmasítani készül az osztálytermet azzal, hogy mesterséges intelligenciával működő chatbot oktatót vezet be a fő kódolási kurzusukba – CS50: Bevezetés a számítástechnikába. Az AI-eszköz, amelyet valószínűleg az OpenAI GPT 3.5 vagy GPT 4 mintájára terveztek és a 2023 szeptemberében induló tanévkezdéskor fog elindulni. Ez a lépés szélesebb körű vitákat indított el a mesterséges intelligencia fejlődő szerepéről nemcsak a munkahelyeken, hanem az oktatás digitális átalakításában rejlő lehetőségekről is.

A mesterséges intelligencia fejlődő tájképében az oktatók elkezdték felismerni, hogy a jövő munkaerő számára szükség van az AI-eszközökre. Egy jelentésből kiderült, hogy a tanárok 60%-a szerint az AI-rendszerekkel való interakció a jövő munkavállalói számára kritikus készség lesz, és 82%-uk egyetért a digitális készségek oktatásának szükségességével. A szoftverek bevezetése az osztálytermekben potenciálisan javíthatja a hatékonyságot és a megértést, a diákok egyéni igényei alapján.

Az AI-algoritmusok személyre szabott visszajelzéseket és ajánlásokat adhatnak, elősegítve a vonzóbb és hatékonyabb tanulási környezetet. Ezek az algoritmusok képesek alkalmazkodni az egyéni tanulási stílusokhoz, és személyre szabott visszajelzéseket és ajánlásokat kínálnak, ami potenciálisan fokozza a diákok elkötelezettségét és motivációját. A Harvard Egyetem különösen a hagyományos módszerek evolúciójaként tekint a chatbot tanárra, amely fokozza a problémamegoldó, kritikus gondolkodást és az együttműködési képességeket.

Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a lehetséges etikai kérdésekkel, például a plágiummal. Elkezdtek megjelenni azok az eszközök, amelyek észlelik a mesterséges intelligencia jelenlétét a tanulói munkában, és az AI gyors fejlődése sajátos aggályokat vet fel. A tanároknak és az oktatási szerveknek tisztában kell lenniük ezekkel a kérdésekkel és biztosítaniuk kell, hogy a diákok védve legyenek és biztonságosan tudjanak navigálni a technológiában.

Megosztás Facebookon