A ChatGPT, az OpenAI által létrehozott AI-alapú chatbot több mint 100 millió felhasználót szerzett, de a DataTrek által készített tanulmány szerint még nem megbízható eszköz a marketing és a befektetés számára.
Az OpenAI által kifejlesztett mesterséges intelligencia chatbot, a ChatGPT 2022-es megjelenése óta a címlapokra került, hiszen mindössze két hónap alatt több mint 100 millió felhasználóval büszkélkedhetett, amivel olyan népszerű alkalmazásokat előzött meg, mint a Twitter és a WhatsApp. Bár a fogyasztók különböző feladatokra használják, amelyek közül az egyik a marketing és a befektetések megtanulása, a DataTrek óva int attól, hogy ilyen célokra eszközként bízzunk benne. A DataTrek tanulmányt készített a ChatGPT hatékonyságának tesztelésére a marketing és a befektetés terén, és hét, a témához kapcsolódó kérdést tett fel neki. A hét kérdésből négyre azonban a mesterséges intelligencia modell nem tudott válaszolni, míg a másik két kérdésre adott válaszok vagy helytelenek vagy homályosak voltak. Amikor például az S&P 500 2022-es teljesítményéről kérdezték, a ChatGPT azt válaszolta, hogy az irányadó részvényindex hozama 26,9% volt, miközben valójában 20%-kal csökkent a romló infláció miatt. Jessica Rabe, a DataTrek társalapítója óva intette a befektetőket és a marketingeseket a ChatGPT használatától, arra hivatkozva, hogy a generatív AI-nak hosszú utat kell megtennie ahhoz, mielőtt hasznos lenne a pénzügyi szolgáltatások iparágában vagy az egyéni befektetők számára eszközként. Hozzátette, hogy a mesterséges intelligencia chatbot nem tud megbízható ajánlásokat és válaszokat adni, és csak általános válaszokkal tud szolgálni. A ChatGPT marketing- és befektetési pontatlanságai ellenére egyesek üzleti ötletek generálására használták, ami a #hustlegpt trendinghez vezetett a Twitteren. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a mesterséges intelligencia chatbotnak még jelentős fejlesztésekre van szüksége, és a korlátait el kell ismerni.