A Databricks, az adathalmazok piacának egyik meghatározó szereplője ismertette terveit, miszerint 1,3 milliárd dollár értékben felvásárolja a San Franciscó-i székhelyű MosaicML AI startupot.
A Databricks nyilvánosságra hozta a MosaicML, egy mesterséges intelligenciára specializálódott startup megvásárlásáról szóló végleges megállapodást. A várhatóan 1,3 milliárd dollár körüli értékű üzletben a Databricks célja, hogy a MosaicML csapatát és technológiáját teljes mértékben integrálja saját működésébe. Ezzel igyekszik szilárd platformot kínálni a vállalkozásoknak az adatforrások kezelésére és biztonságos, generatív AI-modellek fejlesztésére. Mivel a különböző ágazatok vállalatai továbbra is vizsgálják a nagy nyelvi modelleket (LLM), és különböző alkalmazásokra összpontosítanak, egy ilyen kezdeményezés elengedhetetlenné vált. A modern vállalkozások egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a generatív AI-modellek létrehozása iránt, de gyakran küszködnek azzal a folyamattal, hogy adataikat integrálják ezekbe a rendszerekbe. A MosaicML, együttműködve olyan jól ismert szervezetekkel, mint a Replit és az Allen Institute for AI, platformot biztosít ezeknek a vállalkozásoknak, hogy exkluzív adatok felhasználásával megépíthessék, betaníthassák és elindíthassák élvonalbeli modelljeiket. A MosaicML egy kereskedelmi forgalomban használható, nyílt forráskódú Matching Persons and Technology (MPT) modellsorozatot is szolgáltat, amelyet a szervezetek az adataikkal finomhangolhatnak, megkönnyítve ezzel a magán LLM-ek gyors és egyszerű telepítését. Az új megállapodással a MosaicML kínálata a Databricks hatáskörébe kerül, tovább erősítve a platformot, amely strukturálatlan és félig strukturált adatokat tartalmaz – ami kulcsfontosságú tényező az AI-modellek képzéséhez. A Databricks továbbá kijelentette, hogy idővel felmérni, integrálni és támogatni fogja a MosaicML platformját, ezzel zökkenőmentes és egységes élményt biztosítva ügyfelei számára. A vállalat mindazonáltal nem közölt konkrét ütemtervet a tranzakció vagy az integráció befejezésére vonatkozóan. Ezzel a lépéssel a Databricks közvetlen versenytársává válik a Snowflake-nek, amely nemrégiben a Neeva felvásárlásával maga is betört a generatív AI területére.