A nemzetközi érettségit végző hallgatók esszéikben mostantól hivatkozhatnak a ChatGPT-re, feltéve, hogy megfelelően megjelölik a forrást és nem adják át a munkát sajátjukként.
Az International Baccalaureate (IB), egy népszerű európai vizsgaszervezet engedélyezte, hogy a diákok a ChatGPT mesterséges intelligenciával generált tartalmát használják esszéikben, feltéve, hogy megfelelően hivatkoznak a forrásra és nem állítják a munkát sajátjuknak. Matt Glanville, az IB értékelési elvekért és gyakorlatért felelős vezetője szerint ez az új technológia összevethető a hagyományos kihívásokkal, például azzal a kockázattal, hogy a diákok az internetről esszéket vásárolnak. Glanville emellett úgy véli, hogy az intézményeknek úgy kell tekinteniük a ChatGPT integrációját, mint tantervük javításának lehetőségét. Néhány iskola és egyetem azonban a plágiummal és a félretájékoztatással kapcsolatos aggodalmak miatt megtiltotta a ChatGPT használatát. Egy író, aki feladatokat készít a diákoknak, attól tart, hogy az AI technológia teljesen megzavarhatja munkáját. Ezen aggályok ellenére Glanville kijelentette, hogy az IB együtt fog működni az iskolákkal, hogy segítsen a diákoknak az AI etikus használatában és hangsúlyozta, hogy az AI által generált tartalom eredeti munkának való kiadása tudományos kötelességszegésnek minősül. A ChatGPT etikus használatának biztosítása érdekében Glanville hangsúlyozta, hogy a diákoknak megfelelően meg kell jelölniük a forrást a szövegben és az irodalomjegyzékben, ahogyan bármely más forrásból vett idézet vagy más forrásból átvett anyag esetében is. Bár az esszéírást az új technológia kihívások elé állítja, Glanville úgy véli, hogy az intézményeknek a ChatGPT-t rendkívüli lehetőségként kell felfogniuk.