Az AMD következő generációs RDNA 4 architektúrája növeli az AI és a játékteljesítményt

Az AMD közelgő RDNA 4 architektúrája erőteljes AI-magokkal és önálló GPU-pipeline technológiával rendelkezik majd, lenyűgöző új funkciókat és nagy teljesítménynövekedést hozva a játék- és AI-képességek terén.

Az AMD közelgő RDNA 4 architektúrája lenyűgöző új funkcióival felveszi a versenyt a mesterséges intelligenciával és játékiparral. Rick Bergman és David Wang vezetők szerint az új GPU-k nagy teljesítményű AI-magokat vagy "gyorsítómagokat" tartalmaznak majd, amelyek potenciálisan felzárkózhatnak az Nvidia Tensor-magjaihoz. Ez lesz ezeknek a magoknak a második iterációja, amelyeket először az RDNA 3 GPU-kkal mutattak be. Azt azonban még nem tudni, hogy ezekkel a második generációs AI-magokkal fel tudnak-e zárkóni az Nvidia technológiájához.

Az RDNA 4 GPU-k másik fontos jellemzője az önálló GPU pipeline technológia, amely lehetővé teszi, hogy a GPU-k kizárólag a renderelési és textúrázási folyamatokat kezeljék anélkül, hogy a CPU vagy a RAM segítségére támaszkodnának. Ez a funkció jelentősen megnövelheti a feldolgozási sebességet és kiküszöbölheti a rendszer két potenciálisan szűk keresztmetszetét. A vezetők utaltak arra is, hogy az RDNA 4 GPU megjelenésével további funkciók és nagyobb teljesítmény is elérhetővé válhat.

Az AMD elkötelezettsége a nagy teljesítményű AI-technológia fejlesztése mellett mutatja, hogy eltökéltek a versenyben a mesterséges intelligencia és játékipar felé. Az AI technológia integrálása a játékba olyan irány, amelyet az AMD szívesen követ, mivel dinamikusabb és élethűbb játékélményt eredményezhet. Például az ellenfelek és az NPC-k megtanulhatnának és alkalmazkodhatnának a felhasználó viselkedéséhez a lövöldözős játékokban, nagyobb kihívást jelentő élményt nyújtva. A mesterséges intelligencia képességek olyan hétköznapi játékelemeket is javíthatnának, mint az NPC-k útkeresése, csökkentve a furcsa viselkedést és a hibákat.

Megosztás Facebookon