A ChatGPT a General Motors járműveinek hangalapú asszisztenseit működtetheti

A General Motors a hírek szerint az OpenAI ChatGPT technológiájának lehetséges felhasználását vizsgálja, hogy a Microsoft Azure felhőszolgáltatásával együttműködve virtuális személyi asszisztenst fejlesszen ki járművei számára.

A General Motors (GM) állítólag kísérletezik az OpenAI ChatGPT-jének felhasználásával, hogy virtuális asszisztenseket működtessen járműveiben, a Microsoft Azure felhőszolgáltatásának segítségével egy új személyi asszisztens kifejlesztésére. Scott Miller, a GM alelnöke kijelentette, hogy "a ChatGPT mindenben benne lesz", utalva arra, hogy a chatbot a járművezetők számára nyújt majd információkat a járműveik funkcióiról. Például tanácsot adhat a sofőrnek, hogy mit tegyen, ha a műszerfalon megjelenik egy diagnosztikai lámpa, vagy bemutathatja, hogyan kell kicserélni egy defektet a jármű infotainment rendszerén.

A GM hangasszisztense nem úgy fog viselkedni, mint a ChatGPT vagy a Bing Chat, mivel a vállalat azt tervezi, hogy egy "autó-specifikus réteget" alkalmaz az OpenAI technológiájára. A GM szóvivője szerint "a vásárlók számíthatnak arra, hogy a jövőbeli járműveik összességében sokkal alkalmasabbak és frissebbek lesznek, ami a feltörekvő technológiákat illeti".

A Microsoft "hosszú távú stratégiai kapcsolatot" ápol a GM-el, 2021-ben az autógyártó önvezető leányvállalatával, a Cruise-zal kötött partnerséget a GM autonóm járműveinek fejlesztésére. A GM ChatGPT integrációs terveiről azonban még nincs megjelenési ütemterv vagy hivatalos bejelentés.

Összefoglalva, a GM, a Microsoft és az OpenAI együttműködése lehetővé teszi egy olyan hangalapú asszisztens kifejlesztését, amely a járművezetők számára információkat nyújt a járműveik funkcióiról, bemutatja, hogyan kell különböző műveleteket végrehajtani, és emlékezteti a sofőröket a közelgő találkozókra és feladatokra.

Megosztás Facebookon