Egy friss felmérés szerint az OpenAI ChatGPT chatbotját a megkérdezett amerikai vállalatok több mint fele használja, és e vállalatok mintegy fele számolt be arról, hogy bizonyos alkalmazottakat AI-val helyettesített.
Egy 1000 cégvezető körében végzett felmérés szerint az amerikai vállalatok mintegy fele számolt be arról, hogy egyes alkalmazottakat mesterséges intelligenciával helyettesítettek. E vállalatok több mint fele a beszámolók szerint az OpenAI ChatGPT chatbotját használta a munkaerő bizonyos szempontjainak egységesítésére. A ChatGPT 2022 novemberi megjelenése óta nagy figyelmet kapott, mivel számos szakmai feladatot képes elvégezni, többek között kódfejlesztést, szövegírást, ügyfélszolgálatot és hosszú dokumentumok összefoglalását. Bár a mesterséges intelligencia még mindig a vállalkozásoknál való alkalmazás kezdeti szakaszában van, a munkavállalóknak át kell gondolniuk, hogyan változtathatja meg a jelenlegi munkaköri feladataikat – figyelmeztetnek karrier-tanácsadók. A ChatGPT igazságosságával és pontosságával kapcsolatos aggályok ellenére a legtöbb vállalatvezető elégedettnek tűnik a teljesítményével, 55%-uk "kiválónak" minősítette a munka minőségét. A felmérés szerint szinte minden ChatGPT-felhasználó látott pénzügyi előnyöket: 48%-uk több mint 50 000 dolláros, 11%-uk pedig több mint 100 000 dolláros megtakarításról számolt be. Ahogy a vállalkozások egyre inkább használják a ChatGPT-t és más AI-technológiákat, felmerült a kérdés, hogy ez hogyan hat majd a munkavállalókra és az álláskeresőkre. Bár a ChatGPT hatására megnövekedhet az elbocsátások száma, a vezetők 90%-a úgy véli, hogy az álláskeresők számára ez pozitív élményt jelent. A ChatGPT-hez hasonló AI chatbotok végső célja azonban továbbra sem világos, és aggodalmak merültek fel az AI-technológiába való túlzott befektetés lehetséges veszélyeivel kapcsolatban.