Gyorsabb és olcsóbb chipek tervezése az AI segítségével

A Deloitte jelentése szerint a chipgyártó vállalatok a mesterséges intelligenciát a chipek gyorsabb, olcsóbb és hatékonyabb tervezésére használják.

A Deloitte új, Technológia, média és távközlés (TMT) 2023-as előrejelzések című jelentése a mesterséges intelligencia (AI), az igény szerinti reklámvideók (AVOD), az 5G és a chipek kulcsfontosságú szerepére összpontosít. A chipgyártó cégek az AI-t a chipek gyorsabb, olcsóbb és hatékonyabb tervezésére használják - magyarázza a jelentés, és a Deloitte előrejelzése szerint a világ vezető félvezetőgyártó vállalatai 2023-ban 300 millió dollárt költhetnek a chipek tervezéséhez szükséges belső és külsős AI-eszközökre, és ez a szám a következő négy évben évente 20 százalékkal nőhet, hogy 2026-ban meghaladja az 500 millió dollárt.

Az AI hatása valószínűleg messze túlmutat majd az AI-tervezési eszközökre költött pénzen. Lehetővé tehetik a chipgyártók számára, hogy kitolhassák a Moore-törvény határait, időt és pénzt takaríthatnak meg, és még a régebbi chiptervezéseket is a modern korba ránthatják - állítják a jelentés szerzői. "A félvezetőhiány megmutatta, hogy a kereslet kielégítése érdekében gyorsabb és hatékonyabb chipgyártásra van szükség" - mondta Paul Silverglate, a Deloitte amerikai nemzeti technológiai ágazati vezetőjének alelnöke. "A mesterséges intelligenciával támogatott tervezés felhasználható ennek az igénynek a kielégítésére, és a régebbi chipeket is jobbá teheti a fejlettebb folyamatcsomópontokra való áttéréssel, sőt, segíthet a chipes tehetséghiány megszüntetésében is. Azáltal, hogy a chiptervezés exponenciálisan gyorsabbá válik az AI segítségével, a félvezetőgyártó vállalatok túlléphetnek a jelenlegi piaci kihívásokon, és inkább arra összpontosíthatnak, hogy mi lesz a következő."

A Deloitte előrejelzése szerint az eddig reklámmentes streaming-szolgáltatások reklámvideó-lekérési (AVOD) opciókat fognak hozzáadni. Bár a reklámmentes előfizetések nem tűnnek el, a Deloitte előrejelzése szerint 2023 végére a fejlett piacokon működő nagy előfizetéses video-on-demand szolgáltatások valószínűleg új, reklámokkal finanszírozott szinteket indítanak. 2024 végére e szolgáltatók fele valószínűleg ingyenes, reklámokkal támogatott streaming TV-szolgáltatást (FAST) is indít majd. A Deloitte várakozásai szerint pedig 2030-ra az online videoszolgáltatások előfizetéseinek többsége részben vagy teljesen reklámfinanszírozott lesz.

Megosztás Facebookon