2023.09.01. VipAIR
Az OpenAI az oktatás határait feszegeti azzal, hogy a tanárokat arra ösztönzi, hogy a ChatGPT-t tanulási eszközként használják.
-
Az OpenAI közzétett egy blogbejegyzést, amelyben bemutatja, hogy hat pedagógus hogyan használja a ChatGPT-t különböző oktatási környezetben.
-
Az AI-eszköz többféle szerepet tölt be, a vitapartnertől a fordítási asszisztensig és még az óratervezésben is segít.
-
Bár a ChatGPT-ben van potenciál, az OpenAI elismeri korlátait és hangsúlyozza az emberi felügyelet szükségességét.
Az
OpenAI, a legfejlettebb nyelvi modellek, például a GPT-3.5 és a
GPT-4 mögött álló vállalat meggyőző érveket hoz fel a
ChatGPT oktatási környezetben való alkalmazása mellett. Egy nemrégiben megjelent blogbejegyzésben a vállalat hat olyan pedagógus történetét osztotta meg, akik már használják ezt a mesterséges intelligencia eszközt az osztálytermeikben. A pedagógusok különböző országokból és oktatási szintekről érkeztek, de mindannyiuknak közös a célja: a diákok tanulásának felgyorsítása a legmodernebb technológia segítségével.
A ChatGPT alkalmazásai az osztályteremben változatosak és lenyűgözőek. Az egyik pedagógus vitaversenyként használja az eszközt, kihívás elé állítva a diákokat, hogy kritikusan gondolkodjanak és érvejenek. Egy másik a ChatGPT-t fordítóasszisztensként alkalmazza az angol mint második nyelvet tanuló diákok számára, lebontva a nyelvi akadályokat és elősegítve a jobb megértést. Van olyan tanár is, aki arra ösztönzi a diákokat, hogy ellenőrizzék a ChatGPT által generált információkat, így a mesterséges intelligencia egyfajta oktatási játékká válik.
De nem csak a tanárok profitálnak ebből. Az AI influencer és a Wharton School professzora, Ethan Mollick, feleségével és professzortársával, Lilach Mollickkal együtt olyan mintafelkéréseket fejlesztett ki, amelyek a ChatGPT-t „AI-tanárrá” tehetik a diákok számára. Ezek a felkérések segítenek az óratervezésben és értékes forrást jelenthetnek a tanárok számára, akik szeretnék beépíteni a mesterséges intelligenciát a tanítási módszereikbe.
A mesterséges intelligencia oktatásba való integrálása azonban nem mentes a kihívásoktól. Néhány iskola a tanulmányi integritással kapcsolatos aggályok miatt megtiltotta a ChatGPT használatát. Az OpenAI maga is elismerte a mesterséges intelligencia eszközeinek korlátait és kijelentette, hogy bár hasznosak lehetnek, nem helyettesíthetik az emberi ítélőképességet. A vállalat még egy „AI szövegosztályozó” eszközt is leállított az alacsony pontossági aránya miatt, hangsúlyozva, hogy „emberre van szükség a körforgásban”, amikor a mesterséges intelligenciát oktatási környezetben használják.
Ezen akadályok ellenére az OpenAI optimista a ChatGPT jövőjét illetően az oktatásban. A vállalat úgy véli, hogy felelősségteljes használat esetén ez az AI-eszköz értékessé válhat mind a tanárok, mind a diákok számára. Lehet, hogy még nem váltja fel a hagyományos tantermi elemeket, mint a ceruza és a füzet, de az biztos, hogy nyomot hagy.