Az IBM Consulting elindítja a generatív AI kiválósági központját, amely az üzleti átalakulás előmozdítására összpontosít a fejlett AI-alkalmazások révén.
Az IBM Consulting a közelmúltban indította el a generatív AI-val foglalkozó kiválósági központját (Center of Excellence, CoE). A kezdeményezés célja, hogy a generatív AI-ban rejlő átalakító potenciált kiaknázva kiemelkedő üzleti eredményeket érjen el. Az IBM Consulting globális mesterséges intelligencia és automatizálási gyakorlatával együttműködve a CoE több mint 21 000 szakértő adat- és AI-tanácsadó kiterjedt hálózatából áll, akik számos vállalati ügyfélmegbízásban szereztek tapasztalatot. A CoE fő fókusza az ügyfélélmény javítása, az alapvető üzleti műveletek finomítása és az innovatív üzleti modellek előmozdítása. A CoE az IBM robusztus, vállalati szintű mesterséges intelligenciáját, többek között az IBM watsonx-et fogja használni, és az IBM üzleti partnereinek élvonalbeli technológiáit fogja felhasználni az üzleti átalakítások felgyorsítására, miközben új megoldásokat és eszközöket támogat az ügyfelekkel és partnerekkel együttműködve. A világszerte több mint 1000 generatív AI-szakértelemmel rendelkező tanácsadóval büszkélkedő CoE segít az ügyfeleknek az ügyfélélmény javításában, az informatikai műveletek termelékenységének növelésében és az innovatív üzleti modellek előmozdításában. Megalakulása óta a CoE jelentős előrelépést ért el, több mint 100 ügyféllel közösen hajtott végre különböző projekteket, ezzel is bizonyítva a generatív AI-ban rejlő hatalmas potenciált és sokoldalúságot. Mivel az AI-szolgáltatások piaca az előrejelzések szerint a 2023-as mintegy 36 milliárd dolláról 2026-ra 65 milliárd dollárra fog nőni, az IBM elismeri, hogy a vállalati szintű mesterséges intelligencia megvalósításához átfogó és adaptív megközelítésre van szükség. Az IBM Consulting elkötelezett a nyílt és együttműködő módszertan elfogadása mellett a generatív AI-megoldások tervezése, megvalósítása és kezelése során, kihasználva az IBM Research innovációit és az IBM Garage képességeit. A CoE generatív AI-technológiáját úgy tervezték, hogy fokozza a termelékenységet és ösztönözze az innovációt. Ezt az IBM exkluzív mesterséges intelligencia "tanácsadó" eszközkészletének zökkenőmentes integrálásával érik el a belső és az ügyfélműveletekbe. A szervezet megfigyelte, hogy a generatív AI iránt egyre nagyobb az érdeklődés az iparágakban, mivel a vállalatok kreatív és innovatív képességekkel igyekeznek bővíteni csapataikat. Mivel a szervezetek a generatív AI-t a termelékenység növelésére, a dolgozói elégedettség fokozására és új üzleti modellek felszabadítására igyekeznek felhasználni, az IBM jelentős sikereket ért el az alapmodellek korai alkalmazásában. Ezek a modellek a hagyományos AI-módszerekhez képest jelentős, 70%-os felgyorsulást eredményeztek bizonyos ügyfeleknél az érték elérésében. Végül az IBM Consulting nagy hangsúlyt fektet a mesterséges intelligencia felelős és etikus alkalmazására. A vállalat felismeri, hogy az AI-rendszerek megbízhatósága kritikus fontosságú az üzleti vezetők számára, és hogy a mesterséges intelligencia hatékonysága nagymértékben függ a bemeneti adatok minőségétől. Az IBM elkötelezetten segíti az ügyfeleket a mesterséges intelligencia irányítása és a felelős AI köré épülő kultúra kialakításában.