A Netflix már sorozatok gyártásánál is használja a mesterséges intelligenciát

A Netflix új szintre emelte a mesterséges intelligencia használatát: egy argentin sorozatban már konkrét jelenet is készült generatív AI segítségével. A streamingóriás szerint ez nemcsak gyorsabb és olcsóbb megoldás, hanem új kapukat nyit a kreatív alkotásban is.

A mesterséges intelligencia jelenléte a filmgyártásban eddig főként a háttérfolyamatokra korlátozódott: forgatókönyv-analízis, látványtervezés vagy casting-előszűrés, esetleg marketingautomatizáció. Most azonban egy fontos fordulópont érkezett el.

A Netflix vezérigazgatója, Ted Sarandos, a vállalat második negyedéves pénzügyi eredményeit bemutató sajtóeseményen bejelentette: a platform történetében először generatív AI által létrehozott végleges jelenet került képernyőre.

A jelenet az El Atonata című argentin sorozatban látható, és egy épület látványos összeomlását ábrázolja. Sarandos szerint a Netflix belső gyártási csapata együttműködött a produkció alkotóival, hogy az AI segítségével olyan látványt hozzanak létre, amely a hagyományos vizuális effektekhez képest tízszer gyorsabban készült el, és jóval olcsóbb volt.

„Meggyőződésünk, hogy az AI fantasztikus lehetőséget jelent arra, hogy a filmkészítők jobb sorozatokat és filmeket alkothassanak – nemcsak olcsóbban, hanem valóban jobban is” – mondta Sarandos.

Nem venné el a munkát, csak olcsóbb lesz minden

A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy nem arról van szó, hogy a gép átveszi az alkotók munkáját, hanem arról, hogy valódi emberek dolgoznak hatékonyabb eszközökkel. Már most is számos Netflix-produkcióban használják a mesterséges intelligenciát a jelenetek elővizualizációjához, a kameramozgások és beállítások tervezéséhez, illetve az utómunka egyes részein, például az öregítés vagy háttérgenerálás terén.

A Netflix másik társigazgatója, Greg Peters megerősítette, hogy a generatív mesterséges intelligenciát nemcsak a tartalomkészítésben, hanem a platform egyéb területein is alkalmazzák. Ilyen például a személyre szabott ajánlások rendszere, a belső keresőmotor, sőt, hamarosan megjelennek az interaktív, AI-alapú reklámformátumok is. Ezek bevezetését még az idei év második felére tervezik.

A vállalat közben üzleti szempontból is erős negyedévet zárt: a 2025 második negyedévére vonatkozó adatok szerint a Netflix 11,08 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami 16 százalékos növekedés az előző évhez képest. A profit 3,13 milliárd dollár volt. A felhasználók az első félévben összesen több mint 95 milliárd órányi tartalmat néztek meg, és ezeknek egyharmada nem angol nyelvű produkció volt.

Megosztás Facebookon