A Lockheed Martin repülőgépe, a VISTA X-62A végrehajtotta első repülését AI-vezérléssel

A Lockheed Martin fejlett AI és autonóm rendszerekkel felszerelt VISTA X-62A taktikai repülőgépe végrehajtotta első, több mint 17 órán át tartó repülését, amit AI vezérelt.

A Lockheed Martin Skunk Works által a Calspan Corporation-nel együttműködésben létrehozott új VISTA X-62A repülőgép több mint 17 órán át repült a mesterséges intelligencia segítségével, ami jelentős mérföldkő a repülés történetében. A VISTA, a Variable In-flight Simulation Test Aircraft rövidítése, más repülőgépek funkcionális tulajdonságainak utánzására készült, lehetővé téve a legmodernebb mesterséges intelligencia technikák fejlesztését és tesztelését új, személyzet nélküli járműkonstrukciókkal. Az MFA és a SACS rendszerek legújabb integrációja lehetővé tette, hogy a VISTA fejlett repülési tesztkísérleteket végezzen, amelyek középpontjában az autonómia és a mesterséges intelligencia áll.

A VISTA repülőgépet korábban egy Block 30-as NF-16D volt, de módosították, valamint Block 40 típusú avionikát kapott. Az amerikai légierő által is elismert eszköz, jelenleg a szokásos ellenőrzéseken megy keresztül, és a tervek szerint még ebben az évben több repülést hajtanak végre az Edwards légibázison. Az új VISTA Simulation System (VSS), Model Following Algorithm (MFA) és System for Autonomous Control of the Simulation (SACS) rendszerek elősegítik az autonóm repülőgép-algoritmusok fejlesztését és integrációját, amelyel a vállalat úgy véli, hogy az amerikai légierő mesterséges intelligencia- és autonómia-képességeinek fejlesztését a VISTA továbbra is jelentősen segíteni fogja.

Az Enterprise Mission Computer 2 (EMC2), vagy más néven "Einstein Box", amelyet a Skunk Works Enterprise-wide Open Systems Architecture (E-OSA) hajt meg, a SACS rendszer agya, és a SACS további elemei közé tartozik a többszintű biztonsági rendszer, a fejlett szenzorintegráció és a Getac tablet képernyői a pilótafülkékben. Ezeknek az alkatrészeknek az integrációja kibővíti a VISTA képességeit, miközben megtartja a gyors prototípusgyártásban rejlő előnyét, lehetővé teszi a gyors szoftverfrissítéseket a repülési tesztek gyakoriságának növelése érdekében, és felgyorsítja a mesterséges intelligencia és az autonóm kutatás ütemét.

Megosztás Facebookon