A Klarna pénzügyi vállalat partnerségre lép a Clarity AI-val, egy vezető globális fenntarthatósági technológiai platformmal, hogy 150 millió vásárló számára népszerűsítse a környezettudatos márkákat.
A fenntarthatóság egyre nagyobb figyelmet kap a vásárlók körében, és bár a piac nagy része a divatiparra összpontosít, a Klarna kezdetben az elektronikai cikkek tudatos vásárlási módjainak népszerűsítésére fog összpontosítani. A technológiai ipar 2040-re várhatóan a globális kibocsátás mintegy 14%-át fogja kitermelni, így fontos terület, amellyel foglalkozni kell. A Klarna AI képességeit arra fogják használni, hogy a vásárlóknak márkajelvényeken keresztül információt nyújtsanak a márkák fenntarthatóságáról és környezetvédelmi erőfeszítéseiről, egyszerű és megbízható módot biztosítva a fogyasztók számára az éghajlatváltozással proaktívan foglalkozó márkák azonosítására. A Klarna Shopping Pulse 2022. harmadik negyedévi felmérése szerint az amerikai vásárlók 62%-a állítja, hogy az elektronikai cikkek vásárlásakor fontos számára a fenntarthatóság. A felmérésből az is kiderült, hogy az amerikaiak több mint kétharmada fontosnak tartja, hogy az általa vásárolt márkák aktívan küzdjenek az éghajlatváltozás ellen, és újrahasznosított vagy fenntartható anyagokat használjanak termékeikben, és az amerikaiak 24%-a aktívan keresi az etikus és fenntartható márkákat. "Nagy örömünkre szolgál, hogy több mint 150 millió vásárló számára adhatunk olyan információkat, amelyek segítségével fenntarthatóbb döntéseket hozhatnak vásárlás közben" - mondta Angel Agudo, a Clarity AI termékvezetője és igazgatótanácsi tagja. "A Klarna által naponta feldolgozott több mint 2 millió tranzakcióval ez a kezdeményezés jelentős kollektív hatással bírhat, bemutatva azt a nagyságrendet és potenciált, amelyet a Clarity AI képes működtetni és felszabadítani, amikor a fenntarthatósági mérőszámainkat elérhetővé tesszük a fogyasztók számára".