2023.07.09. VipAIR
Az amerikai hadsereg a stratégiai előny megszerzése érdekében az AI-t veszi célba, olyan megoldásokat keresve, amelyek képesek valós időben előre jelezni az ellenséges akciókat és alkalmazkodni a változó taktikákhoz.
-
Az amerikai hadsereg a hadviselés növekvő összetettsége miatt keres AI megoldásokat az ellenséges akciók valós idejű előrejelző vizualizálására.
-
A "Valós idejű fenyegetés-előrejelzés" elnevezésű projekt célja, hogy hatalmas mennyiségű adatot elemezzen az ellenséges akciók előrejelzése és ezen előrejelzések folyamatos frissítése érdekében.
-
A hadsereg a videojáték-technológiákban látja a potenciált ehhez az előrejelző rendszerhez, amelynek eredményeit egy folyamatosan frissített 3D-s vizualizációban jelenítik meg.
Az amerikai hadsereg vizsgálja a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket az ellenséges akciók valós idejű előrejelzésére. Ez a "Valós idejű fenyegetés-előrejelzés" néven ismert kezdeményezés célja, hogy gyorsan elemezzen hatalmas mennyiségű adatot, amely messze meghaladja az emberi kapacitást, hogy előre jelezze az ellenséges akciókat, és folyamatosan frissítse ezeket az előrejelzéseket, amint az ellenfelek megváltoztatják taktikájukat. A rendszer valószínűleg AI-alapú lesz és a követelmények között szerepel, hogy a megvalósítható szoftvereket egy szabványos laptopon is futtatni lehessen, és hogy a feltörekvő gépi tanulási technológiákat ki lehessen használni.
Ezt a projektet az az aggodalom vezérli, hogy az emberi hírszerzési elemzők nem képesek lépést tartani a hadviselés növekvő összetettségével. A hadsereg egy "hiperaktív" csatateret képzel el, amely tele van robotikával, autonóm rendszerekkel és önszerveződő hírszerző hálózatokkal. A túlélés érdekében a hadseregeknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell majd, amint azt a 2020-as hegyi-karabahi háború és az Ukrajnában zajló konfliktus is mutatja.
A hadsereg azt is felismerte, hogy a katonai hírszerzés nem támaszkodhat arra, hogy az ellenség ugyanazt a forgatókönyvet követi. A hírszerző tiszteket elárasztják a különböző területekről és forrásokból származó globális hírszerzési információk, köztük a drónok által készített képek. Már most is több adatot gyűjtenek, mint amennyit az elemzők a mesterséges intelligencia segítsége nélkül át tudnak szűrni és elemezni. A brit Royal United Services Institute 2021-es jelentése arra figyelmeztetett, hogy a jelenlegi katonai műveletek szempontjából kritikus feladatok elvégzéséhez hiányzik a kapacitás.
Érdekes módon a hadsereg a videojáték-technológiákban lát potenciált erre a prediktív rendszerre. Az eredményeket egy folyamatosan frissülő 3D-s vizualizációban jelenítenék meg és az elemzők szimulációkat futtathatnának a lehetséges ellenséges előrenyomulásokról. A kereskedelmi forgalomban kapható videojátékok használata is egyszerűbb lenne, mivel a játékosok általában órákon vagy napokon belül képesek lennének megtanulni egy új játékot.