A BuzzFeed a legújabb kiadó, amely a AI által generált tartalmakat alkalmazza

Jonah Peretti, a BuzzFeed vezérigazgatója bejelentette, hogy tervezi az AI által generált tartalmak felhasználását mind a szerkesztésben, mind az üzleti tevékenységben, az emberi íróktól merítve ihletet.

Egy csütörtök reggeli, a Wall Street Journal által megszerzett belső feljegyzésben Jonah Peretti, a BuzzFeed vezérigazgatója bejelentette, hogy tervei között szerepel az AI alkalmazása mind a szerkesztőségi, mind az üzleti műveletekben, és a CNet-éhez hasonló szöveggeneráló rendszerek felhasználása például a mémképes kvízek előállításához, amelyek eredetileg a BuzzFeed követőinek számát alapozták meg.

Az ilyen AI-alapú kvízek személyre szabottabb válaszokat adhatnának a felhasználó konkrétabb válaszai alapján, nem pedig pontszámtartomány vagy rangsorolt választási rendszer alapján, mint manapság. Peretti elképzelései szerint a mesterséges intelligencia nem csak saját maga állít elő tartalmakat, hanem az emberi írókból is merít ihletet. Azt állítja továbbá, hogy a következő két évtizedben az AI "magát a tartalmat fogja létrehozni, személyre szabni és animálni", ahelyett, hogy egyszerűen a már létező műveket plagizálná.

A bejelentésre azt követően került sor, hogy a BuzzFeed decemberben elbocsátotta a szerkesztőség 12 százalékát, a "kihívást jelentő makrogazdasági körülményekre" hivatkozva. Hétfőn röppent fel a hír, hogy a Meta, a Facebook anyavállalata milliókat fizetett a BuzzFeednek, hogy segítsen alkotói tartalmakat generálni a Facebook és az Instagram számára.

Megosztás Facebookon